Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.03.2024 28 marca 2024

Zakopane uruchomi ekologiczny transport publiczny

   Powrót       26 lutego 2016       Planowanie przestrzenne   

Pierwsza w Zakopanem miejska linia autobusowa obsługiwana przez ekologiczne autobusy ruszy w kwietniu.

W czwartek zakopiańscy radni zdecydowali, że kierowcy, którzy pozostawią auta w garażach, będą mogli pojechać autobusem za darmo. Podczas czwartkowej sesji Rady Zakopanego, radni jednogłośnie przyjęli zaproponowane przez burmistrza taryfy opłat i uprawnienia do ulgowych i bezpłatnych przejazdów. - Chcemy uporządkować transport publiczny w Zakopanem, zwłaszcza w rejonach, gdzie występują problemy z dostępnością komunikacji. Zdarza się to szczególnie poza sezonem turystycznym i jest dużym problemem dla mieszkańców. Zależy też nam na polepszaniu jakości powietrza, dlatego oferujemy kierowcom darmowe przejazdy, ponadto autobusy będą ekologiczne - wyjaśnia Burmistrz Miasta Zakopane Leszek Dorula.

W tegorocznym budżecie Zakopanego na utworzenie linii autobusowej przeznaczono 850 tys. złotych. W lutym władze Zakopanego podpisały umowę na dostawę w formie leasingu czterech nowych autobusów Solaris Urbino 8,9 LE. Pierwsze dwa autobusy przyjadą do Zakopanego w marcu, dostawa kolejnych dwóch przewidziana jest na sierpień. Każdy z nich dysponuje 57 miejscami, w tym 23 siedzącymi i wyposażony jest w klimatyzację, rozkładaną rampę dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego, system monitoringu, a także system informacji pasażerskiej. Pierwsza zakopiańska okrężna linia autobusowa poprowadzi z centrum miasta przez Harendę, Olczę i Bystre. Kolejna linia prowadzić będzie z Cyrhli na Krzeptówki.

Do tej pory w Zakopanem nie było miejskiej komunikacji. Po mieście jeździły tylko prywatne busy. Wcześniej po Zakopanem jeździły również autobusy PKS, ale tutejsze przedsiębiorstwo zostało sprywatyzowane w 2005 r., a pięć lat później zbankrutowało. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Imprezy masowe z niskim śladem węglowym, czyli i wilk syty i owca cała (08 listopada 2023)Edukacja klimatyczna nie tylko w szkołach. Co proponują członkowie okrągłego stołu? (06 października 2023)Dodatkowe 81 mln na transport miejski na Śląsku (21 marca 2023)Warszawa: Dofinansowanie z NFOŚiGW na 12 kolejnych autobusów elektrycznych (23 stycznia 2023)Świdnik: Dofinansowanie na trzy autobusy wodorowe i stacje do ładowania pojazdów elektrycznych (05 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony