Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
11.08.2025 11 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Projekt dot. obniżenia o połowę akcyzy dla hybryd do komisji finansów

   Powrót       12 września 2019       Planowanie przestrzenne   

Obniżenie o 50 proc. stawki podatku akcyzowego dla pojazdów hybrydowych - przewiduje projekt ustawy, który w środę posłowie skierowali do prac w komisji finansów. Celem nowego prawa jest pobudzenie rynku i zwiększenie użytkowania samochodów niskoemisyjnych.

W środę w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie poselskiego (PiS) projektu nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Wszystkie kluby poparły dalsze prace nad projektem w sejmowej komisji finansów.

Projektowane przepisy wprowadzają obniżoną o 50 proc. stawkę podatku akcyzowego dla pojazdów o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna nie jest akumulowana przez podłączenie zewnętrznego źródła zasilania.

Zgodnie z propozycją, samochody hybrydowe o pojemności silnika większej niż 2000 centymetrów sześciennych, ale nie wyższej niż 3500 centymetrów sześciennych, mają być objęte 9,3 proc. podatkiem akcyzowym. W przypadku pojazdów z sinikami do 2000 centymetrów sześciennych stawka podatku ma wynosić 1,55 proc.

Obecne przepisy przewidują czasowe zwolnienie z podatku akcyzowego dla samochodów hybrydowych. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Polska spełnia wymogi dotyczące mocy, ale z rozbudową ładowarek przy sieci TEN-T jest znacznie gorzej (11 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)Zapraszamy do Mszczonowa – nowa jakość przetwarzania odpadów spożywczych (24 grudnia 2024)Cła na samochody elektryczne z Chin będą wynosić od 7,8 do 35,3%. Jest unijne rozporządzenie (31 października 2024)Nowe opłaty emisyjne dla kierowców? MI z projektem zmian w sprawie dróg płatnych (29 października 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony