Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
02.12.2021 02 grudnia 2021

Bydgoszcz stała się stolicą drogi wodnej Wisły

   Powrót       30 stycznia 2018       Woda   

Urząd Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy będzie zajmował się całą wiślaną drogą wodną, w tym inwestycjami o szczególnym znaczeniu transportowym - poinformował w poniedziałek w Bydgoszczy wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.

- Tak, jak Wrocław jest stolicą odrzańskiej drogi wodnej, tak Bydgoszcz jest kluczowym miejscem jeśli chodzi o wiślaną drogę wodną i międzynarodową drogę wodną E70. Ratyfikowane przez prezydenta Andrzeja Dudę w marcu zeszłego roku porozumienie AGN o międzynarodowych drogach wodnych o znaczeniu transportowym nakłada na Polskę obowiązek zachowania przynajmniej trzeciej klasy żeglowności, czyli parametrów nawigacyjnych, żeglugowych dla Wisły, Odry i drogi E70 - powiedział Witkowski.

Wiceszef MGMiŻŚ w Bydgoszczy wziął udział w spotkaniu zespołu ds. zrównoważonego rozwoju Regionu Dolnej Wisły, m.in. rozmawiano o planowanej budowie stopnia wodnego na Wiśle w Siarzewie.

Więcej o budowie stopnia wodnego Siarzewo pisaliśmy tutaj.

Wiceminister poinformował też, że we wtorek Rada Ministrów przyjmie projekt nowelizacji Ustawy o żegludze śródlądowej. Zaznaczył, że Urząd Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy zostanie wzmocniony kadrowo i finansowo, rozszerzą się jego kompetencje, będzie miał delegatury.

Obecnie w kraju funkcjonuje osiem urzędów żeglugi śródlądowej z siedzibami w: Gdańsku, Bydgoszczy, Giżycku, Warszawie, Szczecinie, Wrocławiu, Kędzierzynie-Koźlu i Krakowie. Planowane zmiany organizacyjne przewidują wzmocnienie urzędów w Bydgoszczy, Wrocławiu i Szczecinie, a pozostałe urzędy mają zostać przekształcone w delegatury.

Urzędy w Bydgoszczy i Wrocławiu będą m.in. realizować zadania związane z planowymi inwestycjami - odpowiednio na Wiśle i Odrze. W wyłącznej kompetencji urzędu w Szczecinie będą niektóre zadania o charakterze centralnym, w tym w zakresie obsługi systemu usług informacji rzecznej (RIS), centralnej komisji egzaminacyjnej, rozpatrywania skarg pasażerów, prowadzenia bazy informacji o statkach. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Ponad 50 mln zł na nowoczesne technologie dla zwiększenia ochrony przeciwpowodziowej (19 października 2021)Gospodarka wodna w rękach dwóch wiceministrów (09 lutego 2021)Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany (24 grudnia 2020)Do trzech razy sztuka, czyli gospodarka wodna w rękach Ministra Infrastruktury (16 listopada 2020)NIK o działaniach na rzecz rozwoju śródlądowych dróg wodnych (08 października 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony