Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
20.04.2024 20 kwietnia 2024

Chiny zaniepokojone cłami na chińskie rowery elektryczne w UE

   Powrót       25 stycznia 2019       Planowanie przestrzenne   

Chiny są bardzo zaniepokojone decyzją Unii Europejskiej o nałożeniu ceł antydumpingowych na sprowadzane z ChRL rowery elektryczne i podejmą konieczne środki, by bronić swoich interesów – oświadczył w czwartek rzecznik chińskiego ministerstwa handlu Gao Feng.

UE zdecydowała o nałożeniu dodatkowych ceł w wysokości 18,8-79,3 proc. na chińskie rowery elektryczne, by chronić europejski rynek przed tanim chińskim eksportem, który zdaniem europejskich producentów korzysta z nieuczciwych dotacji.

- Decyzja UE nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji rynkowej chińskiej branży rowerów elektrycznych. Wyraźnie narusza również reguły Światowej Organizacji Handlu (WTO) - powiedział rzecznik chińskiego resortu handlu na rutynowej cotygodniowej konferencji prasowej w Pekinie. - Chiny podejmą konieczne środki i będą stanowczo bronić prawowitych interesów chińskich firm - dodał Gao.

Wcześniej cła nałożono na panele PV i stal

Taryfy na rowery elektryczne to kolejny z serii środków podejmowanych przez UE wobec produktów chińskich. Wcześniejsze dotyczyły m.in. paneli słonecznych i stali. Komisja Europejska uznała, że import rowerów elektrycznych z Chin do UE wzrósł w okresie od 2014 roku do września 2017 roku ponad trzykrotnie. Ich udział w rynku wzrósł do 35 proc., a ich średnia cena spadła o 11 proc.

Europejski Związek Producentów Rowerów (EBMA) wyraził zadowolenie z decyzji UE i ocenił, że ochroni ona 800 małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniających łącznie 90 tys. osób. Ostrzegł jednak przy tym, że chińskie rowery elektryczne trafiają już do Europy poprzez kraje trzecie, gdzie są przepakowywane. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony