Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.08.2025 14 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Chiny zaniepokojone cłami na chińskie rowery elektryczne w UE

   Powrót       25 stycznia 2019       Planowanie przestrzenne   

Chiny są bardzo zaniepokojone decyzją Unii Europejskiej o nałożeniu ceł antydumpingowych na sprowadzane z ChRL rowery elektryczne i podejmą konieczne środki, by bronić swoich interesów – oświadczył w czwartek rzecznik chińskiego ministerstwa handlu Gao Feng.

UE zdecydowała o nałożeniu dodatkowych ceł w wysokości 18,8-79,3 proc. na chińskie rowery elektryczne, by chronić europejski rynek przed tanim chińskim eksportem, który zdaniem europejskich producentów korzysta z nieuczciwych dotacji.

- Decyzja UE nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji rynkowej chińskiej branży rowerów elektrycznych. Wyraźnie narusza również reguły Światowej Organizacji Handlu (WTO) - powiedział rzecznik chińskiego resortu handlu na rutynowej cotygodniowej konferencji prasowej w Pekinie. - Chiny podejmą konieczne środki i będą stanowczo bronić prawowitych interesów chińskich firm - dodał Gao.

Wcześniej cła nałożono na panele PV i stal

Taryfy na rowery elektryczne to kolejny z serii środków podejmowanych przez UE wobec produktów chińskich. Wcześniejsze dotyczyły m.in. paneli słonecznych i stali. Komisja Europejska uznała, że import rowerów elektrycznych z Chin do UE wzrósł w okresie od 2014 roku do września 2017 roku ponad trzykrotnie. Ich udział w rynku wzrósł do 35 proc., a ich średnia cena spadła o 11 proc.

Europejski Związek Producentów Rowerów (EBMA) wyraził zadowolenie z decyzji UE i ocenił, że ochroni ona 800 małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniających łącznie 90 tys. osób. Ostrzegł jednak przy tym, że chińskie rowery elektryczne trafiają już do Europy poprzez kraje trzecie, gdzie są przepakowywane. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Konsultacje społeczne projektu programu „Mój rower elektryczny” (13 lutego 2025)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)Metrorower na pełnych obrotach. Od 1 sierpnia 31 gmin GZM z 7 tys. rowerów (02 sierpnia 2024)Z dostawczaka na rower elektryczny. Nowa forma dostarczania towarów we Wrocławiu (19 lipca 2024)300 mln zł na rowery elektryczne. NFOŚiGW prowadzi konsultacje nowego programu (04 lipca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony