Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose

Czy wystarczy litu dla polskich samochodów elektrycznych?

a+a-    Powrót       12 kwietnia 2019       Transport   

Polska musi się spieszyć z realizacją swoich programów, bo na rynku elektromobilności robi się coraz ciaśniej. Volkswagen już zabezpieczył sobie dostawę litu do ogniw bateryjnych, Skoda zaś uruchamia największy w swojej historii program produkcyjny - czytamy w najnowszym wydaniu dziennika "Gazeta Polska Codziennie".

Jak napisano w artykule, Polska stawia na elektromobilność, ale przecież nie tylko ona. Dopiero na przełomie 2022 i 2023 r. ruszymy z masową produkcją polskich samochodów elektrycznych. Początkowo z taśm ma zjechać 100 tys. e-aut rocznie, a docelowa produkcja ma wynieść 200 tys. samochodów w kilku segmentach. Na budowę fabryki przeznaczymy 2 mld zł, ale zanim wyprodukujemy pierwsze elektryki, musimy jeszcze rozwiązać kilka problemów.

Volkswagen podpisał 10-letni kontrakt na dostawy litu

Skąd weźmiemy dostawców podzespołów do produkcji aut elektrycznych, a także baterii – najkosztowniejszego elementu samochodu elektrycznego? Niemiecki koncern Volkswagen AG podpisał właśnie z Chińczykami 10-letnią umowę na dostawy litu przeznaczonego do ogniw bateryjnych. Jak argumentuje członek zarządu Stefan Sommer, w nadchodzących latach nastąpi znaczny wzrost zapotrzebowania na surowce dla ogniw bateryjnych - czytamy.

Według prognoz popyt na lit do 2023 r. zwiększy się ponaddwukrotnie. Długoterminowe umowy, takie jak zawarta z chińską firmą Ganfeng Lithium, mają zatem kluczowe znacznie dla powodzenia ofensywy firmy w dziedzinie elektromobilności. Oprócz porozumienia na dostawy litu firmy mają też współpracować w zakresie recyklingu oraz rozwoju ogniw ze stałym elektrolitem - napisano. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

E-hulajnogi doczekają się swoich przepisów (31 maja 2019)Elektryki zastąpią najbardziej wysłużone auta spalinowe w urzędzie (31 maja 2019)Budynki użyteczności publicznej oraz bloki dołożą własną cegiełkę do elektromobilności (27 maja 2019)Ile pojazdów elektrycznych jeździ po polskich drogach? (21 maja 2019)Dziewięć start-upów zyska wsparcie w pierwszej edycji Elektro ScaleUp. Jakie są ich pomysły? (10 maja 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony
Finansowanie termomodernizacji budynków wielorodzinnych