Robots
Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
07.03.2021 07 marca 2021

GDDKiA: jest zawiadomienie o uchyleniu decyzji ws. Wschodniej Obwodnicy Warszawy, czekamy na uzasadnienie GDOŚ

   Powrót       18 lutego 2021       Transport   

We wtorek media - portal TVN Warszawa i "Gazeta Wyborcza" - poinformowały, że Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (GDOŚ) opublikowała zawiadomienie o uchyleniu w całości decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Białymstoku dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Chodzi o odcinek trasy S17 od węzła Zakręt do węzła Ząbki. Media przypomniały jednocześnie, że postępowanie w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy prowadził białostocki oddział RDOŚ, ponieważ w warszawskim pojawił się konflikt interesów, związany - jak informowały - z tym, że kierownikiem warszawskiego oddziału jest mieszkaniec Wesołej. To gmina, która od kilku lat protestuje przeciwko budowie.

Czytaj też: Obwodnica Augustowa - symbol walki o obszary cenne przyrodniczo

W środę rzecznik warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Małgorzata Tarnowska powiedziała PAP, że drogowcy czekają na uzasadnienie tego uchylenia. - Czekamy na pisemną decyzję, bo na razie jest tylko zawiadomienie GDOŚ o uchyleniu decyzji na fragment S17 - podkreśliła Tarnowska. Wskazała, że w dokumencie będzie uzasadnienie, które umożliwi drogowcom podjęcie decyzji, co do dalszego działania.

Drogowcy mieli już wybraną firmę do kontynuowania koncepcji programowej dla inwestycji. Teraz chcąc zacząć projektowanie i budowę tego odcinka WOW, muszą wystąpić o wydanie nowej decyzji środowiskowej, a to może oznaczać spore przesunięcia w czasie realizacji inwestycji.

Trzy etapy budowy

Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest podzielona na trzy etapy: odcinek Drewnica - Ząbki, odcinek Ząbki - Zakręt i odcinek Zakręt - Lubelska. Drogowcy do pierwszego odcinka WOW są przygotowani na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę. Jednak nie mają na ten fragment finansowania. Na drugi odcinek Ząbki - Zakręt uchylona została decyzja środowiskowa - czyli pierwszy dokument przy budowie dróg zatwierdzający m.in. wariant przebiegu trasy. Bez niego drogowcy nie mogą się ubiegać o decyzję Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, oraz w późniejszym etapie o przetarg na projekt i budowę drogi. Natomiast ostatni odcinek S17 Zakręt - Lubelska jest aktualnie w realizacji. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

W tym tygodniu klimat i środowisko na wokandzie ONZ (25 lutego 2021)Odkrywka Turów – żarty się skończyły, Czesi skarżą Polskę do Trybunału Sprawiedliwości UE (23 lutego 2021)Blokowanie uciążliwych środowiskowo inwestycji ma być łatwiejsze (28 stycznia 2021)OZE to nie zielony kwiatek do kożucha, ale sposób na zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego (29 października 2020)RDOŚ wydała decyzję środowiskową ws. rybnickiego złoża węgla Paruszowiec (29 października 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony