Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
09.08.2025 09 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce

   Powrót       09 kwietnia 2024       Energia   

Wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta uczestniczył 4 kwietnia 2024 r. w Kongresie Move 2024. Wydarzenie, które od pięciu lat gromadzi grono kilkuset ekspertów i praktyków z sektora motoryzacyjnego jest okazją do wymiany wiedzy, doświadczeń i idei w obszarze zrównoważonego transportu. W trakcie wystąpień wiceminister Krzysztof Bolesta odpowiedział na pytania dotyczące największych wyzwań w rozwoju elektromobilności w Polsce oraz strategii rozwoju branży motoryzacyjnej z uwzględnieniem kluczowej roli sektora energetycznego.

- Przejście na elektromobilność nie będzie łatwe. Wymaga zaangażowania producentów, przewoźników towarów oraz użytkowników samochodów. Ponadto musimy wspierać jako państwo również grantowo tę zmianę - powiedział podczas kongresu Move 2024 wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

Podjęte już działania, ich skuteczność oraz możliwe rozwiązania przyspieszenia procesu zeroemisyjnej transformacji stanowiły kluczowy element dyskusji podczas wystąpienia wiceministra Krzysztofa Bolesty.

W Ministerstwie Klimatu i Środowiska przeznaczyliśmy na projekty w tym obszarze ok 5 mld zł. Pracujemy też nad nowymi. Za chwilę uruchomimy projekt z 2 mld budżetem na instalowanie ładowarek do samochodów ciężarowych. Pracujemy nad kolejnym, z miliardowym budżetem dot. wsparcia do zakupu elektrycznych samochodów ciężarowych - dodał wiceminister.

Poza rozmowami o wsparciu dla zero-emisyjnych pojazdów i infrastruktury, zarówno w aspekcie finansowym, jak i regulacyjnym, instytucjonalnym oraz edukacyjnym, poruszone zostały zagadnienia dotyczące polskich uwarunkowań i zagrożeń opóźniających rozwój elektromobilności.

- Niedostosowana infrastruktura to jest problem naszej transformacji nie tylko w sektorze elektromobilności, ale też w elektroenergetyce. W ostatnich latach zabrakło odgórnego nacisku na rozbudowę sieci, więc dziś mamy kolejki jeżeli chodzi o warunki przyłączenia. Robimy wszystko żeby to odblokować. Proces ten jednak wymaga czasu - powiedział wiceminister Krzysztof Bolesta.

Wiceminister podkreślił również konieczność rozwoju rynku pracy. Okablowanie, baterie, software będą jak zaznaczył wymagały nowych kompetencji. Mając to na uwadze Ministerstwo Klimatu i Środowiska wraz z Ministerstwem Edukacji pracują nad rozwiązaniami, które mają służyć rozwojowi rynku pracy związanego z sektorem elektromobilności. Kongres Move 2024 był też okazją do rozmów dotyczących kierunków rozwoju europejskiej gospodarki i branży motoryzacyjnej, wyznaczonych przez Unię Europejską w ramach Green Deal i pakietu Fit for 55.

Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony