Robots
Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
25.11.2020 25 listopada 2020

Ponad 2 mld zł kredytu z EBI na budowę fabryki baterii do aut elektrycznych w Polsce

   Powrót       27 marca 2020       Transport   

Pierwszy kredyt EBI dla grupy LG Chem i jej polskiej spółki zależnej pomoże w budowie zakładów produkujących zaawansowane ogniwa litowo-jonowe i baterii do pojazdów elektrycznych. Projekt przyczyni się do transformacji energetycznej oraz do elektryfikacji europejskiej branży motoryzacyjnej i zapewni europejskim producentom dostęp do baterii litowo-jonowych.

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) podpisał umowę o kredyt w wysokości 480 mln EUR z LG Chem Wrocław Energy – polską spółką zależną grupy LG Chem, założoną z myślą o budowie zakładu produkcji baterii w Europie. Środki te zostaną przeznaczone na budowę i obsługę wysoko zautomatyzowanych i innowacyjnych zakładów produkujących zaawansowane ogniwa litowo-jonowe i baterii do pojazdów elektrycznych. Finansowanie EBI pokryje około jedną trzecią całkowitych kosztów projektu, szacowanych na 1,5 mld EUR. Reszta finansowania będzie pochodzić ze środków własnych firmy oraz z innych źródeł.

Zobacz wideo: Elektryczne motory i drugie życie akumulatorów - czystsza elektromobilność?

Nowe zakłady produkcyjne będą zlokalizowane na terenie ośrodka przemysłowego LG Chem Wrocław Energy w południowo-zachodniej Polsce.

Projekt stanowi kontynuację działań związanych z budową zakładów produkcyjnych w tej samej lokalizacji i obejmuje kilka innowacyjnych elementów, w tym w pełni inteligentną fabrykę z kilkoma innowacyjnymi technologiami umożliwiającymi masową produkcję dużej gęstości energetycznej elektrod, ogniw, modułów i baterii nowej generacji, co znacznie poprawi gęstość energii, możliwości szybkiego ładowania, bezpieczeństwo i efektywność kosztową.

Produkcja baterii dla ponad 500 tys. pojazdów elektrycznych

Zakład budowany w ramach projektu wspieranego przez EBI będzie mieć roczną zdolność produkcyjną powyżej 35 GWh, co pozwoli na zasilenie ponad 500 000 bezemisyjnych samochodów elektrycznych rocznie, a tym samym przyczyni się do przejścia z pojazdów z silnikami spalinowymi na elektromobilność i wesprze zrównoważony transport.

- Ta pierwsza operacja EBI we współpracy z LG Chem Wrocław Energy ma istotne znaczenie z wielu powodów. Wspomaga budowę masy krytycznej w dziedzinie produkcji baterii do pojazdów elektrycznych w kluczowym okresie ich komercjalizacji w Europie. Wspiera też przejście na elektromobilność i bardziej ekologiczne praktyki w branży motoryzacyjnej, a ponadto przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanej siły roboczej w regionie będącym w trakcie przechodzenia na nowy model ekonomiczny. Operacja ta dowodzi, że mając odpowiednich partnerów i odpowiednie projekty, możemy łączyć realizację celów w zakresie spójności z wprowadzaniem innowacji oraz zdecydowanymi działaniami w zakresie klimatu - powiedziała Teresa Czerwińska, wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego odpowiedzialna za operacje w Polsce.

Ekspansja łańcucha dostaw

Rozbudowa działalności LG Chem w Polsce i Europie pozytywnie wpłynie na rozwój europejskiego rynku baterii do pojazdów elektrycznych. Obejmuje to potencjalną ekspansję łańcucha dostaw w tej branży oraz gromadzenie kluczowej wiedzy, zwłaszcza w dziedzinie technologii produkcji baterii litowo-jonowych. Pozwoli to stworzyć ekosystem wspierający rozwój innowacyjnych rozwiązań dla tej nowej dziedziny w Europie.

Źródło: EBI

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Elektromobilność w Polsce. Stan gry (25 listopada 2020)Czy elektromobilność wrzuci wyższy bieg? Jest nowy projekt (23 listopada 2020)Podsumowanie Global e-Mobility Forum 2020 (20 listopada 2020)Redukcja emisji CO2 w sektorze transportu w Polsce w kontekście Europejskiego Zielonego Ładu (12 listopada 2020)Rynek pracy e-mobility w potrzebie – inżynierowie poszukiwani (09 listopada 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony