Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
08.08.2025 08 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Emisje z nowych samochodów zarejestrowanych w Europie mniejsze o 12%

   Powrót       05 października 2022       Zrównoważony rozwój   

Europejska Agencja Środowiska (ang. European Environment Agency, EEA) poinformowała, że w 2020 r. średnia emisja dwutlenku węgla z nowych samochodów zarejestrowanych w Europie, w porównaniu z rokiem wcześniejszym, spadła o 12%. Jak wyjaśniono, główną przyczyną spadku emisji był wzrost udziału rejestracji pojazdów elektrycznych.

Z opublikowanych danych wynika, że udział rejestracji pojazdów elektrycznych potroił się z 3,5% w 2019 r. do 11,6% w 2020 r., z czego 6,2% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne a 5,4% hybrydy typu plug-in. - Pomimo kurczącego się ogólnego rynku nowych samochodów z powodu pandemii COVID-19, całkowita liczba nowych samochodów elektrycznych zarejestrowanych w 2020 r. wzrosła do ponad 1 miliona – podaje EEA.

W 2020 r. w Europie zarejestrowano ponadto 1,4 mln nowych samochodów dostawczych, których średnie emisje były mniejsze o 1,9% niż w 2019 r. W 2020 r., w porównaniu z 2019 r., udział elektrycznych samochodów dostawczych wzrósł do 2,3% (z 1,4%).

Czytaj też: 3 km jazdy rowerem dziennie wystarczy, by znacząco zredukować emisje CO2

Ile elektryków jeździ po Polskich drogach?

Jak wynika z raportu „Polish EV Outlook 2022” na koniec I połowy 2022 r. skumulowana liczba rejestracji samochodów z napędem elektrycznym w Polsce wynosiła 51 844 szt. osobowych i dostawczych BEV oraz PHEV. - W ciągu zaledwie pół roku flota takich pojazdów powiększyła się o ok. jedną trzecią, a od 2020 r. – prawie trzykrotnie. W pierwszej połowie 2022 r. w Polsce zarejestrowano 10 649 nowych samochodów z napędem elektrycznym (czyli o 25% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r.), jak również 2009 pojazdów tego typu pochodzących z importu (+42% r/r) - podaje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). PSPA wskazuje przy tym, że w latach 2014-2022 udział samochodów z napędem elektrycznym w sprzedaży nowych pojazdów w Polsce wzrósł z 0,05% do 4,78%.

- Sprzedaż EV w ciągu zaledwie 6 pierwszych miesięcy 2022 r. okazała się być wyższa niż cały park takich pojazdów pod koniec roku 2019. Spodziewamy się, że do 2025 r. udział samochodów całkowicie elektrycznych na rynku nowych pojazdów osobowych zwiększy się ponad sześciokrotnie od chwili obecnej i osiągnie poziom 14,5% - mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Joanna Spiller: Dziennikarz, inżynier środowiska Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony