Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
04.12.2022 04 grudnia 2022

Grupa Azoty: wiosną ruszą prace budowlane w ramach odtworzenia Odrzańskiej Drogi Wodnej

   Powrót       15 listopada 2022       Planowanie przestrzenne   

Wiosną 2023 r. ruszą prace budowlane w ramach odtworzenia Odrzańskiej Drogi Wodnej - poinformowała Grupa Azoty. W wyniku prac powstanie ogólnodostępny terminal kontenerowy, infrastruktura kolejowa zostanie zmodernizowana, a basen portowy będzie przystosowany do realizacji przeładunków.

Jak przekazała PAP Grupa Azoty, "w chwili obecnej trwają prace projektowe i poszukiwanie partnerów do realizacji poszczególnych zadań. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na wiosnę 2023 roku, a zakończenie całego pakietu inicjatyw związanych z logistyką – do 2030 roku".

Dodano, że w ramach planowanych inwestycji powstanie ogólnodostępny terminal kontenerowy, a ponadto zrealizowana zostanie modernizacja infrastruktury kolejowej i basenu portowego wraz z przystosowaniem go do realizacji przeładunków.

List intencyjny ze spółką Trans International Logistic Centrum

Pod koniec września należąca do Grupy Azoty firma Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. (Grupa Azoty ZAK) poinformowała, że podpisała list intencyjny ze spółką Trans International Logistic Centrum dotyczący realizacji projektów logistycznych i odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej. Zapowiedziano też powstanie terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów, a także odtworzenie żeglugi śródlądowej na Kanale Kędzierzyńskim i Gliwickim w ramach Odrzańskiej Drogi Wodnej.

- Grupa Azoty jest predestynowana do przywrócenia funkcji gospodarczej Odry ze względu na lokalizację dwóch kluczowych spółek Grupy wzdłuż jej biegu, tj. Kędzierzyn i Police (…) - przekazał wówczas członek zarządu Grupy Azoty ZAK Bolesław Goranczewski.

- Działania obejmą budowę i uruchomienie terminala kontenerowego, realizowane etapowo, a także inwestycje w infrastrukturę kolejową i drogową Grupy Azoty ZAK, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru bocznicy kolejowej oraz przebudowy portu śródlądowego zlokalizowanego na terenie zakładów - dodała Grupa Azoty.

Zaznaczono, że precyzyjne określenie wartości poszczególnych inwestycji będzie możliwe po zakończeniu prac związanych z projektowaniem.

- Spółka planuje na rzecz ich realizacji ubiegać się o dofinansowanie zewnętrzne, m.in. w ramach projektów unijnych oraz funduszy celowych - stwierdzono w odpowiedzi dla PAP.

Grupa Azoty wyjaśniła, że "celem projektów jest wsparcie procesów logistycznych w zakresie dostaw surowców i dystrybucji produktów spółki, a także zmniejszanie śladu węglowego poprzez wykorzystywanie niskoemisyjnych rozwiązań (zrównoważony transport)".

Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. to producent nawozów azotowych oraz alkoholi OXO i plastyfikatorów. Kędzierzyńskie produkty znajdują zastosowanie w takich sektorach gospodarki jak rolnictwo, budownictwo, przetwórstwo chemiczne, przemysł tworzywowy i motoryzacyjny. Spółka posiada własną elektrociepłownię i port załadunkowy, a także świadczy specjalistyczne usługi laboratoryjne. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Raport o drodze wodnej E40 – zagrożenie dla gatunków chronionych (27 września 2022)Ogłoszenie I konkursu Rządowego Programu Strategicznego Hydrostrateg (21 czerwca 2022)Zakończyły się prace związane z modernizacją toru wodnego Świnoujście – Szczecin (11 maja 2022)Woda w centrum zainteresowania. NCBR uruchamia program „Hydrostrateg” (14 lutego 2022)Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030. Nadal brak oceny oddziaływania projektu na środowisko (28 stycznia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony