18 lipca 2017 r. Ministerstwo Rozwoju (MR) ogłosiło konkurs dotacyjny skierowany do jednostek samorządu terytorialnego pod tytułem: „HUMAN SMART CITIES. Inteligentne miasta współtworzone przez mieszkańców”(1).
Głównym celem konkursu jest kreowanie, przy użyciu inteligentnych rozwiązań, miasta jako przestrzeni przyjaznej do życia, za którą współodpowiedzialność ponoszą także mieszkańcy, którzy jednocześnie biorą aktywny udział w zarządzaniu i współdecydowaniu o niej. Ze względu na pilotażowy charakter przewidywanych efektów konkursu, wdrażanych rozwiązań technologicznych i innowacji społecznych, nie mniej ważne jest upowszechnienie wypracowanych rozwiązań oraz promocja dobrych praktyk w tym zakresie wśród różnych interesariuszy oraz innych miast o podobnych uwarunkowaniach.
Wnioskodawcy
Wnioskodawcą w konkursie może być tylko pojedyncza gmina posiadająca status miasta (tj. gminy miejskie lub miejsko-wiejskie).
Terminy
Ogłoszenie konkursu – 18 lipca 2017 r.
Termin składania fiszek projektowych – 16 października 2017 r.
Termin składania koncepcji projektu zostanie przekazany wnioskodawcom wybranym w pierwszym etapie konkursu, ale nie może to być termin wcześniejszy niż 4 miesiące od dnia ogłoszenia wyników pierwszego etapu.
Maksymalny termin realizacji projektów – 31 grudnia 2021 r.
Wartość projektów
- minimalna wartość projektu to 500 tys. zł netto
- maksymalna wartość projektu to 4 mln zł netto
- wnioskodawca zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego, który stanowi minimum 10 proc. kosztów kwalifikowalnych zgłoszonego projektu
Pytania dotyczące konkursu dotacji prosimy kierować na adres: konkursdotacji.popt@mr.gov.pl
Źródło: MR
Przypisy
1/ Więcej informacji o konkursie na stronie internetowej Ministerstwa Rozwojuhttps://www.mr.gov.pl/strony/aktualnosci/konkurs-dla-samorzadow-human-smart-cities-inteligentne-miasta-wspoltworzone-przez-mieszkancow/