Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.09.2025 25 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Katowice: Po świętach na ulice wyjadą nowe elektryczne autobusy

   Powrót       29 marca 2018       Planowanie przestrzenne   

Kolejna partia 15 nowych autobusów miejskich dotarła do Katowic; po świętach rozpoczną one obsługę pasażerów – poinformował w środę w biuletynie katowicki samorząd. Przez trzy lata flotę tamtejszego miejskiego przewoźnika zasili jeszcze 45 wozów, w tym 20 elektrycznych. Łącznie ze środków UE na lata 2014-20 Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach kupuje 135 pojazdów.

Aby wymienić ponad połowę swego taboru, spółka – jeden z czterech największych przewoźników w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – przygotowała dwa unijne projekty zakupu niskoemisyjnego taboru autobusowego. Jeden z nich, o wartości 139,4 mln zł, przy oczekiwanej kwocie wsparcia 96,4 mln zł, został zatwierdzony do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - w tzw. komponencie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Drugie zadanie, o zakładanym wsparciu 31,9 mln zł, to część tzw. projektu komplementarnego do ZIT i zgłaszanego do finansowania w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko.

Autobusy elektryczne dofinansowywane ze środków ZIT mają wyruszyć na ulice Katowic w IV kw. br. 10 takich pojazdów zamówiono w przetargu ogłoszonym w połowie ub. roku. Przetarg ten podzielono na dwie części – dotyczące pięciu autobusów przegubowych i pięciu jednoczłonowych. W pierwszym z nich zwyciężył Solaris, w drugim – Ursus.

Pozostałych 10 planowanych wozów elektrycznych ma zostać kupionych w latach 2019-2020 przy wsparciu funduszy POIiŚ. Z wykorzystaniem tej dotacji PKM planuje również zakup w tym czasie 25 pojazdów o napędzie konwencjonalnym. Po 2020 r. katowicki przewoźnik planuje jeszcze zakupy autobusów hybrydowych. (PAP)

O wymaganiach dotyczących udziału elektryków we flocie samorządów pisaliśmy tutaj.

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)Od 2026 r. tylko zeroemisyjne autobusy w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (23 października 2024)2 tys. zgonów mniej dzięki redukcji zanieczyszczeń powietrza w samej Warszawie? Rekomendacje HEAL (08 października 2024)Strefy Czystego Transportu i zeroemisyjne autobusy w dużych miastach. Projekt ustawy w RCL (05 lipca 2024)Inwestycje w niebiesko-zieloną infrastrukturę polskich miast z dofinansowaniem 136,2 mln zł. FEPW (10 czerwca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony