Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.01.2022 25 stycznia 2022

Komisja Europejska upomina się o plany rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych

   Powrót       13 lipca 2017       Transport   

Komisja Europejska naciska na Polskę i kilka innych krajów UE w sprawie zgłoszenia planu rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, w tym punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Jeśli rząd nie wywiąże się z obowiązku, Polsce grozi sprawa w unijnym Trybunale.

KE poinformowała w czwartek, że przechodzi do drugiego etapu procedury w tej sprawie. Tzw. uzasadnione opinie zostały przesłane do Grecji, Irlandii, Malty, Polski, Rumunii, Słowenii i Wielkiej Brytanii. Bruksela wzywa te państwa do zgłoszenia ich krajowych ram polityki wynikających z przepisów UE dotyczących rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.

Infrastruktura paliw alternatywnych to czysta i konkurencyjna mobilność

- Krajowe ramy polityki są głównym instrumentem, który przewidziano w dyrektywie, aby zapewnić budowę wystarczającej infrastruktury paliw alternatywnych, w tym punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych oraz punktów tankowania gazu ziemnego i wodoru, a także aby uniknąć rozdrobnienia rynku wewnętrznego - podkreślono w komunikacie KE. Komisja argumentuje, że przyspieszenie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych jest niezbędne do zapewnienia wszystkim Europejczykom czystej i konkurencyjnej mobilności.

Siedem państw członkowskich, które dostały upomnienie, ma teraz dwa miesiące na wywiązanie się z obowiązków wynikających z dyrektywy. W przeciwnym razie Komisja Europejska może podjąć decyzję o skierowaniu sprawy do Trybunału Sprawiedliwości UE w Luksemburgu. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Żelistrzewo: Rusza budowa innowacyjnego dworca (07 maja 2021)Trwa konkurs na Najbardziej Innowacyjny Energetycznie Samorząd (06 maja 2021)Metropolia zainteresowana nowymi rządowymi dotacjami do zeroemisyjnych autobusów (24 września 2020)Minister Kurtyka: do samorządów trafi 1,3 mld zł na zeroemisyjne autobusy (23 września 2020)Kolej Plus z podpisem Prezydenta. Budżet programu to ponad 6,5 mld zł (05 marca 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony