Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Kraków: Ponad 41 mln zł na zakup autobusów hybrydowych

   Powrót       17 września 2018       Planowanie przestrzenne   

Kilka tygodni przed terminem dostaw mieszkańcy Krakowa otrzymają 86 autobusów Mercedes-Benz Citaro o długości 12 metrów. Środki na zakup 56 z nich pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Krakowski przewoźnik otrzyma na to zadanie dofinansowanie w wysokości 49,3 mln zł. Z kolei dostawa 30 autobusów z innowacyjnym hybrydowym rozwiązaniem została zrealizowana w formie leasingu. Wartość kontraktu to ponad 41,3 mln zł.

Autobusy hybrydowe

Warto podkreślić, że w każdym z tych 30 pojazdów po raz pierwszy w Polsce zastosowano nowatorskie rozwiązanie hybrydowe dedykowane dla autobusów miejskich Mercedes-Benz. Polega ono na wspomaganiu silnika spalinowego specjalnie dedykowanym silnikiem elektrycznym, który współpracuje bezpośrednio z dwoma dodatkowymi superkondensatorami magazynującymi energię odzyskaną w procesie hamowania. To rozwiązanie pozwala na oszczędności paliwa, a co za tym idzie, na jeszcze większą redukcję emisji szkodliwych substancji. Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany silnikiem elektrycznym w chwilach największego obciążenia, a więc w praktyce podczas każdego ruszania pojazdu z postoju z przystanku czy na skrzyżowaniu.

Źródło: Urząd Miasta Krakowa

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

NFOŚiGW wspiera rozwój OZE i magazynowanie ciepła w Gliwicach (26 lutego 2025)Jeden cykl destrukcji. Płoną lasy, płonie infrastruktura, cierpi także klimat (24 lutego 2025)Unijne emisje mniejsze o 0,6%, PKB o 1,3% wyższy. Dane Eurostatu z trzeciego kwartału 2024 r. (17 lutego 2025)Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)Za 27% emisji z transportu drogowego odpowiadają pojazdy ciężarowe. Ile kosztuje dekarbonizacja branży (12 lutego 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony