Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.01.2023 28 stycznia 2023

Michałowice: 4 mln zł dofinansowania na autobusy elektryczne

   Powrót       28 października 2022       Planowanie przestrzenne   

Gmina Michałowice zakupi dwa zeroemisyjne autobusy elektryczne. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekaże na ten cel środki w łącznej kwocie ponad 4 mln zł – zarówno w formie dotacji, jak i pożyczki. Umowa w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” została podpisana 27 października br.

- Rozwój sektora elektromobilności to kolejny krok w stronę rozwoju polskiej gospodarki i przykład budowania w naszym kraju przemysłu przyszłości. To impuls nie tylko dla branży motoryzacyjnej, ale także dla wielu innych sektorów i możliwość rozwoju na terenie Polski najnowocześniejszych technik i technologii, które znajdują zastosowanie także w innych dziedzinach gospodarki – zaznacza Anna Łukaszewska-Trzeciakowska, wiceminister klimatu i środowiska.

- Dobrze zorganizowany transport publiczny ma kluczowe znaczenie, nie tylko dla rozwoju gospodarczego i komfortu życia mieszkańców, ale także ze względu na ochronę środowiska, o czym świadczy zawarta dzisiaj umowa – mówi Artur Michalski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. – Zachęcamy miasta i gminy do współdziałania na rzecz tworzenia w Polsce warunków do rozwoju elektromobilności, zwłaszcza w zakresie zeroemisyjnego publicznego transportu zbiorowego. Liczymy, że dzięki takim działaniom na naszych ulicach będzie jeszcze więcej autobusów elektrycznych – dodaje wiceprezes Michalski.

Czytaj: Konin włączył do regularnych kursów autobus wodorowy

Zeroemisyjne autobusy dla Gminy Michałowice

Gmina Michałowice na projekt pn.: „Zeroemisyjne autobusy dla Gminy Michałowice” uzyskała z NFOŚiGW dotację w wysokości 2 398 807,00 zł, czyli 58,72 proc. koszów kwalifikowanych oraz pożyczkę wynoszącą 1 686 021,00 zł, i stanowiącą 41,28 proc. koszów kwalifikowanych, przy łącznym koszcie w wysokości 4 084 828,00 zł. Inwestycja zakłada zakup dwóch niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym, dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostanie osiągnięty efekt ekologiczny w postaci: zmniejszenia emisji CO2: 37,93786 Mg/rok, ograniczenia emisji tlenków azotu: 0,04206 Mg/rok i ograniczenia emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10): 0,00016 Mg/rok.

Warto dodać, że program „Zielony Transport Publiczny” ma na celu uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu wykorzystania paliw emisyjnych w transporcie. Program przewiduje możliwość dofinansowania działań zmierzających do obniżenia zużycia energii i paliw w transporcie publicznym. Finansowanie można przeznaczyć na zakup lub leasing autobusów i trolejbusów wykorzystujących zeroemisyjne źródła zasilania, szkolenie kierowców i mechaników oraz budowę lub modernizację infrastruktury wykorzystywanej do obsługi tych pojazdów.

Wsparcie rozwoju miejskiej elektromobilności jest szczególnie ważne dla rozwoju średnich i małych ośrodków, ma to kluczowe znaczenie nie tylko dla środowiska, ale także dla rozwoju gospodarczego i jakości życia w mniejszych miejscowościach.

Źródło: MKiŚ

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Warszawa: Dofinansowanie z NFOŚiGW na 12 kolejnych autobusów elektrycznych (23 stycznia 2023)Świdnik: Dofinansowanie na trzy autobusy wodorowe i stacje do ładowania pojazdów elektrycznych (05 grudnia 2022)Muszyna: Dofinansowanie na 5 autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania (24 listopada 2022)Dolny Śląsk: Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego (14 listopada 2022)Łódź: Dwie szybkie ładowarki dla autobusów elektrycznych już na krańcówkach (07 listopada 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony