Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Rozwój elektromobilności trzeba dostosować do aktualnych uwarunkowań

   Powrót       11 września 2020       Planowanie przestrzenne   

Śląski Związek Gmin i Powiatów zgłasza uwagi do ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W przyjętym stanowisku postuluje dostosowanie założeń rozwoju elektromobilności w Polsce do aktualnych realiów. Przypomina, że samorządy lokalne i podmioty gospodarcze ze względu na epidemię znalazły się w trudnym ekonomicznie położeniu.

Czytaj też: Rozwój elektromobilności w Polsce, kolejne ułatwienia prawne

Zarząd Związku w stanowisku dotyczącym ustawy elektromobilności i paliwach alternatywnych zwraca uwagę, że nakłada ona na samorządy lokalne rozległe obowiązki, które nie są dostosowane do obecnych uwarunkowań ekonomicznych i społecznych. Ze względu na epidemię zarówno gminy i powiaty, jak i podmioty gospodarcze mierzą się z wieloma ograniczeniami natury finansowej i organizacyjnej.

- Wobec wielu nowych wyzwań, realizowanie wytycznych związanych z tworzeniem odpowiedniej infrastruktury w postaci punktów ładowania i zapewnieniem ekologicznego taboru, o których mówi ta ustawa, nie jest w pełni możliwe – wyjaśnia Jarosław Klimaszewski, wiceprzewodniczący Związku, prezydent Bielska-Białej, podkreślając jednocześnie, że rozwój ekologicznego transportu publicznego wciąż jest dla samorządów lokalnych priorytetem.

Śląski Związek Gmin i Powiatów za pośrednictwem działającej w jego strukturach Komisji ds. Lokalnej Polityki Energetycznej (skupiającej pracowników urzędów odpowiedzialnych za gospodarowanie energią) zebrał propozycje zmian prawnych w zakresie ustawy dotyczącej elektromobilności i paliw alternatywnych. Sugestie te dotyczą terminów, które zobowiązują samorządy lokalne i przedsiębiorstwa energetyczne do zrealizowania określonych zadań. Odnoszą się również do większości podmiotów gospodarczych, które realizują zadania publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego (gmin, powiatów oraz samorządów województw). W opinii przedstawicieli Związku terminy te jeszcze przed epidemią były zbyt krótkie, a w dobie walki ze skutkami COVID-19 stają się nierealne.

- Musimy zracjonalizować zasady wdrażania w Polsce elektromobilności. I właśnie oto apelujemy w naszym stanowisku, które skierowaliśmy do Ministra Klimatu oraz Ministra Aktywów Państwowych – podsumowuje Bożena Herbuś, przewodnicząca Komisji ds. Lokalnej Polityki Energetycznej Związku, Inżynier Miejski, Urząd Miasta Częstochowy.

Postulaty zostały zawarte w przyjętym 4 września stanowisku (dostępne tutaj).

Źródło: Śląski Związek Gmin i Powiatów

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce (09 kwietnia 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony