Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.11.2022 26 listopada 2022

Rozwój elektromobilności trzeba dostosować do aktualnych uwarunkowań

   Powrót       11 września 2020       Planowanie przestrzenne   

Śląski Związek Gmin i Powiatów zgłasza uwagi do ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W przyjętym stanowisku postuluje dostosowanie założeń rozwoju elektromobilności w Polsce do aktualnych realiów. Przypomina, że samorządy lokalne i podmioty gospodarcze ze względu na epidemię znalazły się w trudnym ekonomicznie położeniu.

Czytaj też: Rozwój elektromobilności w Polsce, kolejne ułatwienia prawne

Zarząd Związku w stanowisku dotyczącym ustawy elektromobilności i paliwach alternatywnych zwraca uwagę, że nakłada ona na samorządy lokalne rozległe obowiązki, które nie są dostosowane do obecnych uwarunkowań ekonomicznych i społecznych. Ze względu na epidemię zarówno gminy i powiaty, jak i podmioty gospodarcze mierzą się z wieloma ograniczeniami natury finansowej i organizacyjnej.

- Wobec wielu nowych wyzwań, realizowanie wytycznych związanych z tworzeniem odpowiedniej infrastruktury w postaci punktów ładowania i zapewnieniem ekologicznego taboru, o których mówi ta ustawa, nie jest w pełni możliwe – wyjaśnia Jarosław Klimaszewski, wiceprzewodniczący Związku, prezydent Bielska-Białej, podkreślając jednocześnie, że rozwój ekologicznego transportu publicznego wciąż jest dla samorządów lokalnych priorytetem.

Śląski Związek Gmin i Powiatów za pośrednictwem działającej w jego strukturach Komisji ds. Lokalnej Polityki Energetycznej (skupiającej pracowników urzędów odpowiedzialnych za gospodarowanie energią) zebrał propozycje zmian prawnych w zakresie ustawy dotyczącej elektromobilności i paliw alternatywnych. Sugestie te dotyczą terminów, które zobowiązują samorządy lokalne i przedsiębiorstwa energetyczne do zrealizowania określonych zadań. Odnoszą się również do większości podmiotów gospodarczych, które realizują zadania publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego (gmin, powiatów oraz samorządów województw). W opinii przedstawicieli Związku terminy te jeszcze przed epidemią były zbyt krótkie, a w dobie walki ze skutkami COVID-19 stają się nierealne.

- Musimy zracjonalizować zasady wdrażania w Polsce elektromobilności. I właśnie oto apelujemy w naszym stanowisku, które skierowaliśmy do Ministra Klimatu oraz Ministra Aktywów Państwowych – podsumowuje Bożena Herbuś, przewodnicząca Komisji ds. Lokalnej Polityki Energetycznej Związku, Inżynier Miejski, Urząd Miasta Częstochowy.

Postulaty zostały zawarte w przyjętym 4 września stanowisku (dostępne tutaj).

Źródło: Śląski Związek Gmin i Powiatów

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Muszyna: Dofinansowanie na 5 autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania (24 listopada 2022)Polska musi mocno przyspieszyć rozwój sieci ładowania pojazdów elektrycznych (16 listopada 2022)Dolny Śląsk: Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego (14 listopada 2022)Łódź: Dwie szybkie ładowarki dla autobusów elektrycznych już na krańcówkach (07 listopada 2022)30 mln zł z NFOŚiGW na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych i tankowania wodoru (03 listopada 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony