Sopot jako jedna z pierwszych gmin w Polsce posiada swoją uchwałę krajobrazową. Wojewoda Pomorski opublikował podjętą przez Radę Miasta Sopotu uchwałę. Wejdzie ona w życie 14 dni od daty publikacji.
– Uchwała regulująca liczbę i formę reklam w mieście była przede wszystkim bardzo pożądana przez sopocian. Podczas konsultacji mieszkańcy prosili o jak najkrótszy okres przejściowy, dlatego przewidzieliśmy minimalny czas na dostosowanie – mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski.
Uchwała znacząco ogranicza użyciem reklam w formie bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy na wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych. Musimy jednak pamiętać, że uchwała krajobrazowa nie dotyczy reklam i informacji w okresie przedwyborczym, który reguluje kodeks wyborczy.
Okresy przejściowe
Dla istniejących nośników reklamowych przewidziano następujące okresy przejściowe: 1 rok dla reklam (np. bilbordy, reklamy wielkopowierzchniowe, tablice wolnostojące) 2 lata dla szyldów (czyli nazw firm lub sklepów znajdujących się wewnątrz budynków, na których są umieszczone), 4 lata dla ogrodzeń. Po tym czasie urząd może wszcząć postępowanie administracyjne skutkujące karą finansową.
Pamiętajmy, że okresy przejściowe dotyczą istniejących reklam, natomiast każdy nośnik jaki od dnia obowiązywania uchwały stanie na terenie miasta musi być zgodny z obowiązującą uchwałą.
Źródło: Urząd Miasta Sopotu
