Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
EVBox PublicLine - stacja ładowania pojazdów elektrycznych w przestrzeniach publicznych firmy Engie
EVBox BusinessLine - stacja ładowania samochodów elektrycznych dla odbiorców biznesowych firmy Engie

Tychy: 164 mln zł na modernizację transportu

a+a-    Powrót       11 stycznia 2019       Transport   

W sobotę spółka Tyskie Linie Trolejbusowe pokaże mieszkańcom Tychów dwa z trzech nowych trolejbusów, mogących jeździć również tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. To element projektu unijnego za ponad 164 mln zł, w którym miasto również m.in. kupuje ponad 50 autobusów na gaz.

Nowe tyskie trolejbusy to Solarisy Trollino 12 czwartej generacji. Pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i klimatyzowane. Dzięki litowo- tytanowym bateriom trakcyjnym mogą przejechać ok. 30 km bez podłączenia do sieci trakcyjnej. Oprócz nich, w sobotę przewoźnik pokaże też nowy pojazd techniczny MAN do obsługi sieci trakcyjnej. - Podczas prezentacji nowe trolejbusy będą stały w towarzystwie "Jasia", pierwszego niskopodłogowego wozu w TLT, który niedługo przejdzie na zasłużoną emeryturę, a nowemu pogotowiu do obsługi sieci trakcyjnej będzie towarzyszył Star 200K, który od prawie 26 lat służy jako pogotowie sieciowe - powiedział cytowany w informacji miasta prezes TLT Marcin Rogala.

Część większego projektu

Każdy z trzech kupionych przez TLT trolejbusów kosztował ponad 1,85 mln zł netto. Zakup trolejbusów jest w trzech czwartych finansowany ze środków unijnych z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. To część wartego ponad 164 mln zł projektu POIiŚ, zakładającego też m.in. gruntowną przebudowę zaplecza technicznego tyskiej zajezdni (obecnie trwają procedury przetargowe) oraz zakup ponad pięćdziesięciu nowoczesnych autobusów zasilanych sprężonym gazem (CNG), mikrobusów, elektrobusów, pojazdów serwisowych i pogotowia technicznego. Największą częścią zakupów taboru jest postępowanie na 43 autobusy CNG.

Zwiększenie dostaw gazu

Planując te zakupy tyskie PKM już wiosną 2017 r. zawarło porozumienie ws. zwiększenia dostaw gazu CNG ze spółką PGNiG Obrót Detaliczny. Obecnie przewoźnik kupuje od PGNiG blisko 3 mln m sześc. gazu CNG rocznie, natomiast po rozbudowie floty, zamierza kupować ponad 4,2 mln m sześc. Tyska zajezdnia będzie jedyną w Polsce, która będzie miała niemal w 100 proc. autobusy zasilane gazem ziemnym CNG oraz biogazem

Oszacowany na ponad 164 mln zł brutto (z czego tzw. koszty kwalifikowane to 133 mln zł netto) projekt pod nazwą „Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim” otrzymał zapewnienia finansowania z POIiŚ kwotą 100 mln zł w sierpniu 2017 r. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Czeski rząd nie wesprze prywatnych zakupów samochodów elektrycznych (19 marca 2019)Firmy motoryzacyjne muszą inwestować w infrastrukturę dla aut elektrycznych (18 marca 2019)ElectroMobility Poland: przed 2023 r. ruszy produkcja polskich samochodów elektrycznych (18 marca 2019)Elektromobilność w gminach o rok później – będą zmiany w ustawie (15 marca 2019)Kiedy ujrzymy rozmawiające ze sobą samochody? Według nowych przepisów już w tym roku (15 marca 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony