Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
21.09.2025 21 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

UOKiK wszczął postępowanie przeciw Volkswagenowi ws. manipulacji wskaźnikami emisji spalin

   Powrót       19 stycznia 2017       Planowanie przestrzenne   

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciw koncernowi Volkswagen Group Polska w sprawie manipulowania wskaźnikami emisji spalin - poinformował Urząd w czwartkowym komunikacie.

Według UOKiK koncern Volkswagen Group Polska stosował w produkowanych po 2008 r.samochodach VW, Audi, Seat i Skoda oprogramowanie, które w warunkach testowych pozwalało zaniżać wartość emisji tlenków azotu.

W trakcie postępowania wyjaśniającego, przeanalizowano m.in. materiały reklamowe dotyczące pojazdów z systemem umożliwiającym manipulowanie emisją spalin, a także wyciągi ze świadectw homologacji. UOKiK sprawdził, czy zawierały one informacje dotyczące poziomu emisji tlenków azotu lub szczególnych właściwości w zakresie stopnia emisji spalin (np. deklaracje przyjazności dla środowiska). Jak ustalił Urząd, ich poziom w warunkach drogowych odbiegał od wartości przekazywanych konsumentom przez przedsiębiorcę. Mogli więc zostać wprowadzeni w błąd - zaznaczono w komunikacie.

Urząd podkreślił, że sprawa dotknęła dużej liczby użytkowników samochodów, tj. zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców w Polsce i w Unii Europejskiej. Działania koncernu mogą wiązać się m.in. z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów, przestrzeganiem norm środowiskowych oraz technicznych. VW Polska grozi kara finansowa sięgająca nawet 10 proc. jej obrotów.

Tymczasem Volkswagen na obecnym etapie nie komentuje postępowania wszczętego przez UOKiK. Ponadto koncern zaznacza, że w grudniu 2015 roku przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) konkretne działania, które zamierza przeprowadzić, a tkże że ten plan został zaakceptowany. Volkswagen dodaje też, że od samego początku stara się przeprowadzić akcję w sposób jak najmniej uciążliwy dla klientów. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Polska spełnia wymogi dotyczące mocy, ale z rozbudową ładowarek przy sieci TEN-T jest znacznie gorzej (11 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)Zapraszamy do Mszczonowa – nowa jakość przetwarzania odpadów spożywczych (24 grudnia 2024)Cła na samochody elektryczne z Chin będą wynosić od 7,8 do 35,3%. Jest unijne rozporządzenie (31 października 2024)Nowe opłaty emisyjne dla kierowców? MI z projektem zmian w sprawie dróg płatnych (29 października 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony