Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Specjalista ds. analiz i prognoz ruchu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
EVBox PublicLine - stacja ładowania pojazdów elektrycznych w przestrzeniach publicznych firmy Engie

Volkswagen zapłaci miliard euro grzywny

a+a-    Powrót       14 czerwca 2018       Transport   

Koncern Volkswagen poinformował w środę, że niemieckie władze ukarały go grzywną w wysokości miliarda euro w następstwie tzw. afery dieslowskiej, czyli masowego manipulowania pomiarami toksyczności spalin w samochodach z silnikami wysokoprężnymi.

Według komunikatu Volkswagena, decyzję o nałożeniu grzywny wydała właściwa terytorialnie dla siedziby koncernu prokuratura w Brunszwiku w związku z objętymi niemieckim kodeksem wykroczeń "naruszeniami obowiązków nadzorczych" - czyli tolerowaniem nielegalnych praktyk. Kwota kary zawiera maksymalną za takie wykroczenia sankcję 5 mln euro oraz 995 mln euro tytułem przepadku uzyskanych dzięki nim korzyści finansowych.

Miliard euro i 6 tygodni na zapłatę

Jak postanowiła prokuratura, grzywna musi zostać przekazana krajowi związkowemu Dolna Saksonia w ciągu sześciu tygodni. Koncern zadeklarował, że akceptuje karę i nie będzie składał odwołania.

- Czyniąc tak Volkswagen uznaje swą odpowiedzialność za kryzys dieslowski i uważa to za kolejny istotny krok w kierunku jego przezwyciężenia. (...) Volkswagen ma nadzieję, że zakończenie tego postępowania będzie też miało wyraźnie pozytywny wpływ na toczące się nadal w Europie postępowania administracyjne przeciwko koncernowi i jego spółkom córkom - czytamy w komunikacie. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Czerwcowa konferencja Oleofuels ze specjalną zniżką dla czytelników Teraz Środowisko (15 lutego 2019)Biodiesel z olejem palmowym gorszy dla klimatu niż zwykły diesel (12 lutego 2019)Komisarz Bieńkowska ostrzega przed rosnącą liczbą diesli w Polsce (22 stycznia 2019)Kompromis z niemieckimi producentami samochodów dieslowskich (09 listopada 2018)75 proc. importowanych aut nie spełnia normy Euro 5 (18 października 2018)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony