Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.08.2025 14 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

W miastach jeździ ok. 130 elektrycznych busów, za rok może ich być 4 razy więcej

   Powrót       27 grudnia 2018       Planowanie przestrzenne   

W 30 polskich miastach jeździ ponad 130 elektrycznych autobusów, za rok może ich być ok. 4 razy więcej - szacuje Polski Fundusz Rozwoju. Polski Fundusz Rozwoju w opracowanym wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych przewodniku "Elektromobilność w transporcie publicznym – praktyczne aspekty wdrażania" poddał, że "w lutym 2016 roku w 20 polskich miastach jeździło 30 elektrycznych autobusów, teraz jest ponad 130, a za rok będzie ich już między 400 a 500".

Poradnik jest zwieńczeniem dwóch lat współpracy Polskiego Funduszu Rozwoju, resortów inwestycji i rozwoju, oraz Ministerstwa Energii oraz 41 miast i gmin, którzy zainicjowali wspólnotę samorządów i instytucji, mającą strategiczny wpływ na rozwój transportu zeroemisyjnego w polskich miastach.

O znaczeniu miast dla rozwoju elektromobilności, mówił premier Mateusz Morawiecki podczas COP24 w Katowicach - Proces urbanizacyjny wiąże się z podniesieniem dzisiaj emisji związanej z transportem. I dlatego włączenie miast w elektromobilność jest jednym z kluczowych obszarów określonych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w szczególności w obszarze transportu publicznego, ma tak wielki sens. Dodał, że na rozwój elektromobilności i czystego transportu Polska bezpośrednio przeznaczy w najbliższych 10 latach ok. 3-4 mld euro. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony