Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.04.2024 26 kwietnia 2024

Poznań: Przybędzie 21 nowych autobusów elektrycznych

   Powrót       07 grudnia 2018       Planowanie przestrzenne   

21 autobusów elektrycznych dostarczy do końca lutego 2020 roku do Poznania Solaris Bus & Coach. Podpisanie umowy między producentem a przewoźnikiem nastąpi w przyszłym tygodniu.

Jak poinformował w czwartek pełnomocnik zarządu spółki ds. rozwoju elektromobilności Mateusz Figaszewski, zamówienie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu dotyczy 21 pojazdów w tym 15 autobusów przegubowych. - Tym samym Poznań dołączy do miast, po których jeżdżą elektryczne autobusy, wiemy, że miasto zamierza sukcesywnie powiększać tabor tego typu pojazdów – powiedział Figaszewski.

Solaris był jedynym oferentem w przetargu ogłoszonym przez MPK Poznań, zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 69,7 mln zł, oferta wielkopolskiego producenta opiewała na blisko 74 mln zł.

W ramach kontraktu w mieście powstaną trzy stacje ładowania zlokalizowane na dworcach autobusowych na Garbarach i na os. Sobieskiego oraz w zajezdni przy ul. Warszawskiej. 15 autobusów ma przyjechać do Poznania do 16 grudnia 2019 roku, sześć - do 28 lutego 2020 roku.

Autobusy będą niskopodłogowe, przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, z klimatyzacją oraz drzwiami odskokowo przesuwnymi, co gwarantuje szersze i łatwiejsze wejście oraz płynną wymianę pasażerów. Pojazdy wyposażone będą w baterie typu Solaris High Energy. Napęd stanowi oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobus może być ładowany za pomocą złącza typu plug-in lub z pantografu.

Sześć z zamówionych autobusów będzie o długości 11,5-12 m, natomiast 15 będzie przegubowych o długości 17,5-18 m.

Na zakup 15, dłuższych autobusów Poznań uzyskał dofinansowanie w ramach projektu "Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje". Będzie to 38,3 mln zł z pozyskanych wówczas prawie 107 mln zł. Dotacja na sześć krótszych autobusów pochodzi z kolei z programu System zielonych inwestycji - Część 2 - GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny.

W ostatnich latach na zakup nowego taboru lokalny samorząd przeznaczył ponad 0,5 mld zł, z czego prawie 90 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Polska z ponad połową środków przeznaczonych na budowę infrastruktury tankowania wodoru (19 kwietnia 2024)MI: 1,4 mld zł z KPO na zakup niskoemisyjnych autobusów (10 kwietnia 2024)Lądek-Zdrój, Lidzbark Warmiński i Przykona najbardziej innowacyjnymi energetycznie gminami w Polsce (05 grudnia 2023)Analiza programów wyborczych pod kątem ochrony środowiska. Cz. 5 – zrównoważony rozwój (10 października 2023)Rybnik: Odebrano pierwsze miejskie autobusy wodorowe (31 sierpnia 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony