Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.08.2025 14 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Węgierski rząd wesprze zakup niskoemisyjnych autobusów

   Powrót       09 lipca 2019       Planowanie przestrzenne   

Rząd Węgier wesprze w ciągu najbliższych 10 lat zakup autobusów przyjaznych środowisku w miejscowościach liczących ponad 25 tys. mieszkańców – poinformował wiceminister innowacji i technologii Peter Kaderjak, którego cytuje we wtorek prasa węgierska. Kaderjak oznajmił, że rząd przeznaczy na ten program 35,9 mld forintów (110 mln euro), a wsparcie nie będzie mogło przekroczyć 20 proc. ceny pojazdów. Resztę będę musiały zapewnić w pierwszej kolejności samorządy.

1300 pojazdów elektrycznych

Dofinansowanie będzie można otrzymać przede wszystkim na autobusy elektryczne. Rząd liczy, że wsparcie na przyjazne środowisku autobusy pobudzi inwestycje wysokości ok. 160 mld forintów (niemal 500 mln euro) i powstanie około 1300 krajowych pojazdów tego typu.

- Z punktu widzenia polityki klimatycznej transport stanowi jeden z najistotniejszych sektorów, w którym stale rośnie popyt na energię i związana z tym emisja gazów cieplarnianych – przytoczył słowa Kaderjaka dziennik „Magyar Nemzet”. Według innego wiceministra z tego resortu Laszlo Gyoergya, rząd chce, by co najmniej połowa dofinansowanych autobusów była krajowej produkcji. Jego zdaniem warunki produkcji może spełniać cztery-pięć krajowych przedsiębiorstw, w tym Ikarus. Jak przypomniał Gyoergy, w latach 80. Ikarus produkował rocznie ponad 10 tys. pojazdów.

Na Węgrzech jeździ obecnie w transporcie publicznym 7500 autobusów. W objętych programem miejscowościach jest ich około 2900 i znaczna część to pojazdy stare. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony