Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Władze Poznania walczą z hałasem w mieście

   Powrót       20 sierpnia 2018       Zrównoważony rozwój   

W Poznaniu od miesiąca obowiązuje nowy program ochrony środowiska przed hałasem. Na jego podstawie miasto podejmie kolejne działania dla polepszenia klimatu akustycznego, a tym samym dla lepszego komfortu życia mieszkańców.

Poznański magistrat poinformował, że obecna, trzecia edycja programu realizowana będzie do 2023 roku. - Program powstał na podstawie opracowanej w ubiegłym roku mapy akustycznej. Przy jego tworzeniu wzięto pod uwagę także działania i plany rozwojowe miasta, skargi mieszkańców na uciążliwości akustyczne, analizę efektywności dostępnych metod redukcji hałasu oraz możliwości miejskich finansów – wskazano.

Redukcja hałasu drogowego

Władze miasta podkreślają, że w przypadku hałasu drogowego zaplanowano m.in. ograniczenie prędkości pojazdów, obostrzenie niektórych obecnych ograniczeń prędkości, wymianę nawierzchni jezdni na cichą oraz zmianę organizacji ruchu. - Działania te realizowane będą w 55 obszarach Poznania. Wśród nich znajdują się inwestycje oczekiwane przez poznaniaków, tj. modernizacja nawierzchni czy wprowadzenie obszaru typu woonerf(1) – podkreślono w komunikacie.

Redukcja hałasu kolejowego

Redukcja hałasu kolejowego ma objąć 6 obszarów. Działania polegać będą m.in. na realizacji bieżących robót utrzymaniowo-naprawczych, tj. szlifowanie szyn oraz prace konserwacyjne. W perspektywie krótko- i średniookresowej zaproponowano też większe przedsięwzięcia uwzględniające modernizację linii kolejowej, a także budowę ekranów akustycznych i montaż tłumików torowych.

- Dla 8 odcinków torowisk tramwajowych o łącznej długości ponad 6,3 km przewidziano bieżące prace utrzymaniowo-naprawcze wraz z cyklicznym szlifowaniem główki szyn - minimum raz na rok, a także reprofilację szyn - raz na trzy lata. Zalecono też realizację dodatkowych działań zmniejszających emisję hałasu, m.in. stosowanie torów bezstykowych ze sprężystym mocowaniem szyn do podkładów czy wykorzystanie mat podtorowych – wskazał poznański magistrat.

Władze miasta podkreślają, że program ochrony przed hałasem to dokument strategiczny stworzony na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Przypisy

1/ Rodzaj ulicy w strefie zurbanizowanej, na której położono nacisk na wysoki poziom bezpieczeństwa, uspokojenie ruchu i wysokie walory estetyczne przy zachowaniu miejsc parkingowych i funkcji komunikacyjnej z priorytetem dla pieszych i rowerzystów.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)PROP: sztuczne ognie oddziałują na zwierzęta w promieniu 10 km (27 grudnia 2024)Zapraszamy do Mszczonowa – nowa jakość przetwarzania odpadów spożywczych (24 grudnia 2024)GUS: wartość zielonych zamówień publicznych w 2023 r. spadła o niemal jedną trzecią (03 grudnia 2024)Bez danych nie podejmuje się decyzji. Dokąd zmierza Kraków? (19 listopada 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony