Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
27.07.2021 27 lipca 2021

Woda z kranu pod znaną marką

Wciąż jeszcze niewielu Polaków decyduje się na picie wody bezpośrednio z kranu. A jeśli kranówka miałaby swoją markę, rozpoznawalną w całym kraju, która potwierdzałaby jej wysoką, niepowtarzalną jakość?

   Powrót       27 czerwca 2017       Woda   

Ogólnopolską markę wody z kranu o nazwie DomoVita planuje stworzyć jedna z krakowskich agencji reklamowych. Jak mówił nam jej szef, Jacek Sadowski, sam projekt jest projektem przede wszystkim edukacyjnym. Ma się skupiać na tym, aby skłonić konsumentów do picia jak największej ilości wody, w dalszej kolejności zaś uświadamiać, że woda z kranu - zwłaszcza w większych miastach - jest równie dobra albo lepsza od wody butelkowanej.

- Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że woda z kranu ma dwa źródła – może pochodzić z wodociągów lub ze studni. Z tego drugiego źródła bardzo często bywa zanieczyszczona, ponieważ coraz więcej w niej chemikaliów, soli drogowej, poza tym zagęszczenie zabudowań powoduje, że do warstwy wodonośnej przedostaje się zawartość szamb, często dziurawionych w celach „oszczędnościowych” - wyjaśnił Jacek Sadowski. – Naukowcy, z którymi współpracujemy w ramach projektu, podkreślają też, że zanieczyszczenia te potrafią przenosić się na bardzo duże odległości – dodał.

50-60 proc. wodociągów mogłoby posługiwać się marką

Agencja swoją kampanię kieruje zarówno do miast, jak i do wodociągów. Poprzez stworzenie marki DomoVita, zamierza zapewnić mieszkańcom powtarzalną jakość wody, zgodną z określonymi parametrami. Jak zapewnił Sadowski, taka „markowa” woda będzie poddawana częstym, rygorystycznym kontrolom. Według rozeznania rynku, jakie zrobiła dotąd agencja, określonym w ramach projektu parametrom odpowiada woda z około 50-60 proc. wodociągów w Polsce.

Jeśli tylko dane przedsiębiorstwo wod-kan spełnia określone wymogi jakościowe, będzie mogło podpisać umowę z agencją, ostatecznie „podłączając” się do ogólnopolskiej kampanii marki DomoVita. Jak przekonuje Sadowski, taka kampania prowadzona indywidualnie wymagałaby zaangażowania znacznie większych środków. Wodociągi decydujące się na współpracę otrzymają także pakiet materiałów informacyjnych – know-how pozwalające zarządzać marką we własnym zakresie.

Poidełka i saturatory pomogą promować wodę z kranu

Na razie nie miały jeszcze miejsca rozmowy z konkretnymi wodociągami, ponieważ trwa pilotaż, który jest prowadzony w Otwocku. Tam, oprócz samej kampanii edukacyjnej, woda z Otwockiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji ma być dystrybuowana w miejscach publicznych – kilkanaście poidełek ma trafić do szkół, poza tym kilka do galerii handlowych oraz miejsc w przestrzeni miejskiej. Do łask powrócą także saturatory.

Daleko idącym efektem akcji, którą agencja oficjalnie rozpocznie w najbliższy czwartek w Otwocku, ma być także zachęcenie mieszkańców miast do przyłączania się w coraz większym stopniu do sieci wodociągowych.

Ewa Szekalska: Dziennikarz

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Rewolucji nie będzie, czyli kontynuacja strategicznych kierunków działania IGWP (20 lipca 2021)Mariaż wiedzy i doświadczenia, czyli porozumienie uczelni wyższej i miejskiego przedsiębiorstwa wod-kan (29 czerwca 2021)W Światowy Dzień Walki z Pustynnieniem i Suszą - policz swój ślad wodny (17 czerwca 2021)Badanie: w śródlądowych wodach zaczyna brakować tlenu (14 czerwca 2021)Strategia zdrowia publicznego w Polsce a monitoring ścieków w czasie pandemii (26 maja 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony