Starszy specjalista w Wydziale Kontroli Zanieczyszczeń Powietrza
Zarządzanie środowiskiem: Sprawozdania, ewidencje, kontrole, Zarządzanie jakością, certyfikaty, normy, Oceny oddziaływania na środowisko
Opis stanowiska
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: starszy specjalista w Wydziale Kontroli Zanieczyszczeń Powietrza, Departament Inspekcji.Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Sprawuje pieczę nad prawidłową realizacją zadań wykonywanych przez WIOŚ oraz zapewnia wsparcie merytoryczne w zakresie ochrony powietrza oraz ochrony przed polami elektromagnetycznymi (PEM), w tym przygotowuje wytyczne do kontroli prowadzonych przez WIOŚ w ww. obszarach
- Współpracuje z innymi komórkami organizacyjnymi GIOŚ w realizacji wspólnych zadań, m.in. z zakresu rozpatrywania skarg na działania kontrolne WIOŚ, wniosków oraz petycji i zapytań, opiniowania aktów prawnych, współdziałania z innymi organami w zakresie ochrony środowiska w obszarze ochrony powietrza i PEM
- Rozpatruje odwołania (w tym przygotowuje projekty decyzji i postanowień) od decyzji wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska, a także zażaleń na postanowienia WIOŚ w związku z naruszeniem wymogów ochrony środowiska w zakresie emisji do powietrza oraz w zakresie systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych. Przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi na decyzje GIOŚ oraz bierze udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Prowadzi postępowania administracyjne jako organ pierwszej instancji w związku z naruszeniem wymogów ochrony środowiska w zakresie systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych
- Sporządza analizy, raporty i inne dokumenty podsumowujące działania IOŚ odnośnie nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych przez WIOŚ w zakresie ochrony środowiska w obszarze powietrza oraz PEM
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca w terenie
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- wystąpienia przed publicznością, szkolenia
- udział lub prowadzenie kontroli podmiotów korzystających ze środowiska
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek urzędu niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak podjazdów
02-362 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. 3 Warszawa
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony środowiska lub inżynierii środowiska lub chemii lub fizyki lub nauk przyrodniczych
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z ochroną środowiska
- Znajomość polskich przepisów ochrony środowiska w obszarze powietrza i PEM
- Znajomość przepisów ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji w zakresie wymierzania administracyjnych kar pieniężnych
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku pracy
- Podstawowa znajomość ustawowych zadań i kompetencji Inspekcji Ochrony Środowiska
- Biegła znajomość obsługi komputera- środowisko Windows (Microsoft Word, Excel, PowerPoint)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowe:
- Wykształcenie: brak
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego pracy w administracji publicznej
- Przeszkolenie z zakresu procedur prawa administracyjnego
- Przeszkolenie z zakresu prowadzenia baz danych i tworzenia raportów
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Komunikatywność
- Umiejętność organizacji pracy
- Umiejętność posługiwania się systemem informacji prawnej
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopia dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu procedur prawa administracyjnego
- Kopia dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu prowadzenia baz danych i tworzenia raportów
Termin składania dokumentów: 02.05.2024
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Dokumenty można składać:
- w formie papierowej na adres urzędu lub osobiście w kancelarii GIOŚ
- w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacje@gios.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń
Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.
Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.
UWAGA: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w rekrutacji również osoby niepełnosprawne.
Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.