Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.04.2024 26 kwietnia 2024

Starszy specjalista ds. morskiego zagospodarowania przestrzennego

Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Numer referencyjny: DGM-12/19 Data publikacji: 24 maja 2019 Lokalizacja: Warszawa - Mazowieckie Rodzaj umowy: Umowa o pracę Doświadczenie: 1-3 lata Branże:
Zarządzanie przedsiębiorstwem: Zrównoważony rozwoj, CSR
Woda: Gospodarowanie wodami

Opis stanowiska

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: starszy specjalista w Wydziale Zintegrowanego Rozwoju i Morskiego Planowania Przestrzennego w Departamencie Gospodarki Morskiej.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
  • nadzór nad zrównoważonym rozwojem obszarów morskich w zakresie współpracy międzynarodowej w celu wymiany doświadczeń dotyczących planowania i zagospodarowania obszarów morskich oraz prowadzenia krajowego punktu kontaktowego planowania i zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich, w tym: - konsultacje i uzgodnienia transgraniczne morskich planów zagospodarowania przestrzennego, - opracowanie/aktualizowanie morskich planów zagospodarowania przestrzennego
  • nadzór nad zrównoważonym rozwojem obszarów morskich w zakresie wykorzystania obszarów morskich (m.in. pozwolenia i koncesje wydawane na obszarach morskich), w tym: - monitorowanie lokalizacji działalności i przedsięwzięć prowadzonych w obszarach morskich
  • udział w procesie uzgodnień projektów dokumentów rządowych, w tym projektów aktów normatywnych, przekazywanych Ministrowi przez pozostałych członków Rady Ministrów oraz kierowników naczelnych i centralnych urzędów administracji rządowej w zakresie sporządzania oceny i analizy skuteczności obowiązujących rozwiązań prawnych regulujących sprawy zagospodarowania przestrzennego oraz zintegrowanego zarządzania obszarami przybrzeżnymi, w tym: - analiza wpływających z Biura Ministra dla konsultacji projektów dokumentów rządowych, w tym aktów normatywnych, pod kątem ich wpływu na obszar działania Ministerstwa, - sporządzanie notatek informacyjnych dla Ministerstwa dotyczących opiniowanych dokumentów przewidzianych do rozpatrzenia na posiedzeniach Rady Ministra
  • prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego w zakresie morskiego planowania przestrzennego, w tym: - opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, - przygotowywanie lub opiniowanie projektów stanowisk Rady Ministrów do pozarządowych projektów aktów normatywnych, - opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych przez Ministerstwo, - uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa , organami i instytucjami
  • prowadzenie postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych w zakresie wydawania pozwoleń na wznoszenie lub wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich oraz na układanie i utrzymywanie kabli lub rurociągów w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej, w szczególności dla morskich elektrowni wiatrowych i platform wydobywczych, w tym: - opracowywanie lub opiniowanie projektów decyzji, postanowień w postępowaniu administracyjnym, - prowadzenie procedury odwoławczej, w tym rozpatrywanie i przekazywanie do wojewódzkiego sądu administracyjnego sprzeciwów od decyzji
  • monitorowanie stanu przygotowania i procesu realizacji projektów (m.in. systemowych/ konkursowych/ pozakonkursowych) w zakresie prac nad opracowaniem planów zagospodarowania przestrzennego obszarów morskich oraz wprowadzanie procedur usprawniających nadzór nad realizacją zadań urzędów morskich w zakresie planowania na obszarach morskich, w tym: - identyfikowanie problemów i zagrożeń w realizacji projektów oraz przygotowywanie propozycji rekomendacji działań naprawczych

Warunki pracy:
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.

Pracownikom oferujemy:
– umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony (w przypadku osób po raz pierwszy zatrudnianych w służbie cywilnej pierwsza umowa na okres 12 miesięcy)
– trzynaste wynagrodzenie, pakiet szkoleń, możliwość ubiegania się o refundację kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
– pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku, częściowa refundacja kosztów udziału w wydarzeniach kulturalnych)
– możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie i pakietu opieki medycznej

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
– krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
– częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
– zagrożenie korupcją
– permanentna obsługa klientów zewnętrznych

Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na stanowiska od głównego specjalisty oraz przystępujący do naboru urzędnicy służby cywilnej, w przypadku zatrudnienia w Ministerstwie będą objęci ograniczeniami wynikającymi z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393) oraz będą zobowiązani do złożenia – przed objęciem stanowiska - oświadczenia o stanie majątkowym potwierdzającego nienaruszanie ograniczeń lub zakazów wynikających z przepisów prawa.

Dla zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań, w Ministerstwie został ustanowiony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania określonych w Ministerstwie zasad bezpieczeństwa przetwarzania informacji.

Wymagania

Niezbędne:
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie
  • Doświadczenie zawodowe/staż pracy: Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze stosowania prawa lub w dziedzinie geodezji/kartografii/gospodarki przestrzennej/ochrony środowiska
  • ogólna znajomość tematyki, w tym przepisów prawnych, w zakresie obszarów morskich, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz postępowania administracyjnego
  • umiejętność czytania map, korzystania z ogólnodostępnych serwisów mapowych/informacji geograficznej
  • znajomość przebiegu procesu legislacyjnego
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • współpraca
  • komunikacja
  • wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • rzetelność
  • myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowe:
  • Wykształcenie: wyższe morskie lub na kierunku: planowanie/gospodarka przestrzenna, geografia, geodezja i kartografia, oceanografia, prawo, administracja, stosunki międzynarodowe, politologia, ekonomia, ochrona środowiska
  • Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy z oprogramowaniem GIS (Geographic Information System - System Informacji Przestrzennej)
  • Umiejętność obsługi oprogramowania GIS (Geographic Information System - System Informacji Przestrzennej)

Inne informacje

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru (wzór oświadczeń dostępny na stronie: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl/praca-w-ministerstwie/ogloszenia-o-wolnych-stanowiskach-w-sluzbie-cywilnej.html)
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B2
  • kopie dokumentów potwierdzających minimum 2 lata doświadczenia w obszarze stosowania prawa lub w dziedzinie geodezji lub kartografii lub gospodarki przestrzennej lub ochrony środowiska (świadectwa pracy i/lub zaświadczenia o zatrudnieniu)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopie dokumentów potwierdzających minimum 1 rok doświadczenia w pracy z oprogramowaniem GIS (Geographic Information System - System Informacji Przestrzennej)

Termin składania dokumentów: 07.06.2019
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.

Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa: http: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska w zakładce Ministerstwo oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl w zakładce Praca lub uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49.

Warszawa ul. Nowy Świat 6/12 Warszawa

Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata

Konto Kandydata pozwala na:

szybkie aplikowanie na oferty pracy wsparcie konsultanta HR otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odpowiada za krajową gospodarkę morską, rybołówstwo i żeglugę śródlądową.
Zobacz nasze oferty pracy  ›
▲  Do góry strony