Główny specjalista w Wydziale Obsługi Prawnej
Ogłoszenie wygasło
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54 Warszawa
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Termin składania dokumentów: 26.05.2021
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami.
Prosimy o podanie w aplikacji adresu e-mail oraz numeru telefonu w celu zapewnienia sprawnej komunikacji w procesie naboru.
Jako członek Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji promujemy dobre praktyki w rekrutacji oraz tworzymy standardy w tym zakresie. Ważna jest dla nas dbałość o relacje z kandydatami i ich doświadczenia w procesie rekrutacji (Candidate Experience).
Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa
Klimatu i Środowiska zapraszamy do zapisania się do newslettera: https://ankiety.mos.gov.pl/762824/lang-pl
Pracodawca: Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Numer referencyjny: 78213
Data publikacji: 13 maja 2021
Lokalizacja: Warszawa - Mazowieckie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę
Doświadczenie: 3-5 lat
Branże:
Zarządzanie środowiskiem: Prawo i przepisy
Zarządzanie środowiskiem: Prawo i przepisy
Opis stanowiska
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: główny specjalista w Wydziale Obsługi Prawnej III Departamentu Prawnego.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Koordynuje lub wspomaga prowadzenie rządowego procesu legislacyjnego projektów aktów normatywnych przygotowywanych przez Ministra, a także opiniuje je pod względem prawnym, redakcyjnym i legislacyjnym
- Sporządza opinie prawne i udziela porad prawnych
- Koordynuje prowadzenie spraw dotyczących umów międzynarodowych oraz ich projektów i dokumentów z nimi związanych, w tym kontroluje pod kątem formalnoprawnym te projekty i dokumenty
- Koordynuje sprawy związane z naruszeniami prawa unijnego, wszczęte przez Komisję Europejską oraz prowadzone przez Komisję Europejską w ramach systemu EU-Pilot, w zakresie niezastrzeżonym do zadań pozostałych komórek organizacyjnych Departamentu
- Koordynuje opiniowanie przez inne komórki organizacyjne Ministerstwa projektów umów międzynarodowych, przekazanych do Ministerstwa w ramach uzgodnień i na kolejnych etapach procedury legislacyjnej
- Koordynuje sprawy związane z uczestnictwem Rzeczypospolitej Polskiej w postępowaniach toczących się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej, sądem EFTA, Europejskim Trybunałem Praw Człowieka oraz Komitetem Zgodności Konwencji z Aarhus
- Koordynuje proces notyfikacji projektów aktów normatywnych, podlegających notyfikacji zgodnie z przepisami dotyczącymi funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych koordynatorowi krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych oraz w trybie art. 114 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, oraz w zakresie niezastrzeżonym do zadań pozostałych komórek organizacyjnych Departamentu
- Wykonuje działania związane ze sprawozdawczością unijną w zakresie właściwości Departamentu, w tym notyfikuje akty normatywne wskazane przez komórki merytoryczne w bazie Krajowych Środków Wykonawczych, uzupełnia na podstawie informacji z komórek merytorycznych bazę E-STEP, oraz przedstawia stan zaawansowania prac mających na celu transpozycję dyrektyw Rynku Wewnętrznego (Internal Market Scoreboard) w Ministerstwie
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- Zagrożenie korupcją,
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Praca na II piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości),
- Praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem,
- W trakcie krajowych lub zagranicznych wyjazdów służbowych oraz w trakcie reprezentowania urzędu na zewnątrz warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54 Warszawa
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie wyższe o kierunku prawo
- Powyżej 4 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych albo 1,5 roku w obszarze legislacji lub prawa międzynarodowego lub prawa Unii Europejskiej,
- Znajomość: Konstytucji RP, ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej, Regulaminu Pracy Rady Ministrów, Regulaminu Sejmu RP, Regulaminu Senatu RP, ustawy Prawo energetyczne, ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, ustawy o rynku mocy, ustawy Prawo geologiczne i górnicze, prawa instytucjonalnego Unii Europejskiej, ustawy o umowach międzynarodowych,
- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym (B2),
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej,
- Komunikacja,
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
- Myślenie analityczne,
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność,
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy,
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu,
- W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski,
- Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej,
- Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.
Termin składania dokumentów: 26.05.2021
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami.
Prosimy o podanie w aplikacji adresu e-mail oraz numeru telefonu w celu zapewnienia sprawnej komunikacji w procesie naboru.
Jako członek Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji promujemy dobre praktyki w rekrutacji oraz tworzymy standardy w tym zakresie. Ważna jest dla nas dbałość o relacje z kandydatami i ich doświadczenia w procesie rekrutacji (Candidate Experience).
Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa
Klimatu i Środowiska zapraszamy do zapisania się do newslettera: https://ankiety.mos.gov.pl/762824/lang-pl
Wyślij swoją kandydaturę
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Ministerstwo Klimatu i Środowiska, poprzez współtworzenie polityki państwa, troszczy się o środowisko w Polsce i na świecie oraz wpływa na długofalowy, realizowany z poszanowaniem przyrody i praw człowieka rozwój kraju tak, aby uwzględnić potrzeby zarówno współcześnie żyjących ludzi, jak i przyszłych pokoleń.
Zobacz nasze oferty pracy ›