Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
CATCH-ME wspólne przejazdy do pracy CATCH-ME
c-trace: Redukcja kosztów odbioru odpadów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT c-trace Sp. z o.o.

Zniesiony obowiązek wykorzystania przydziałów startów i lądowań w ramach pomocy liniom lotniczym

a+a-    Powrót       31 marca 2020       Transport   

UE zawiesi do 24 października 2020 r. lotniskowy wymóg slotowy. To obowiązek co najmniej 80-procentowego wykorzystywania slotów lotniskowych (tj. przydziałów czasu na start i lądowanie), który linie lotnicze muszą spełnić, by zachować swoje sloty w kolejnym roku. Zawieszenie wymogu przez Radę ma pomóc przewoźnikom poradzić sobie z drastycznym spadkiem ruchu lotniczego z powodu epidemii.

- Widać wyraźnie, że kryzys nie zakończy się szybko. Zawieszenie wymogu slotowego do października pomoże złagodzić poważne skutki ekonomiczne, z którymi mierzą się linie lotnicze, i da im pewność na cały sezon letni – mówi Oleg Butković, chorwacki minister morza, transportu i infrastruktury, a zarazem przewodniczący Rady

Zawieszenie wymogu będzie obowiązywać od 1 marca do 24 października 2020 r. W przypadku lotów między UE a Chinami i Hongkongiem zawieszenie będzie obowiązywać wstecznie od 23 stycznia do 29 lutego 2020 r. To 23 stycznia 2020 r. władze chińskie zamknęły pierwsze lotnisko.

Jeżeli obecna poważna sytuacja się utrzyma, Komisja będzie mogła szybko przedłużyć zawieszenie wymogu slotowego aktem delegowanym. Komisja będzie monitorować sytuację i zreferuje ją do 15 września 2020 r.

Zwolnienie z wymogu slotowego wymagało nowelizacji unijnego rozporządzenia o przydzielaniu czasu na start lub lądowanie w portach lotniczych Wspólnoty.

Rada głosowała nad nowelizacją w procedurze pisemnej, która zakończyła się w poniedziałek. Parlament Europejski przeprowadził głosowanie 26 marca. Obie instytucje analizowały i negocjowały projekt w trybie pilnym.

Rozporządzenie zmieniające ma zostać opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE 31 marca 2020 r.

Czytaj: Śmiały plan wiedeńskiego portu lotniczego: zero emisji CO 2 w 2030 r.

Źródło: Rada UE

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Inspekcja Ochrony Środowiska w czasie epidemii nie liberalizuje wymogów (01 czerwca 2020)MK: Polska zadowolona z postawienia transformacji energetycznej w centrum odbudowy UE (28 maja 2020)W czerwcu szkolenie pt. Wpływ COVID-19 na branżę OZE - tarcza antykryzysowa oraz aukcje w 2020 r. (27 maja 2020)Tarcza antykryzysowa 3.0 - wydłuża kluczowe terminy sprawozdawczości w gospodarce odpadami (25 maja 2020)Smog sprzyja przenoszeniu się koronawirusa (25 maja 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony