Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Taksówki z silnikiem hybrydowym w Trójmieście

   Powrót       29 września 2015       Planowanie przestrzenne   

W Trójmieście pojawiła się alternatywa dla osób korzystających z taksówek – firma EcoCar uruchomiła flotę taksówek z silnikiem hybrydowym. Proponuje podróżnym dwadzieścia nowych samochodów z silnikiem, który spala jedynie 4 litry na 100 kilometrów.

Liczba pojazdów może się zwiększyć o kolejnych 30 eko-taksówek - zależnie od popytu - nawet do końca tego roku. Taksówki sprawdziły się już w Warszawie i Wrocławiu.

- We wszystkich miastach zapewniamy dogodne możliwości zamawiania taksówek: poprzez najprostszy numer telefonu: 123456789, aplikację mobilną oraz stronę www. W każdej taksówce można zapłacić kartą, a klientom biznesowym firma oferuje dogodne rozwiązania związane z płatnościami i kontrolą kosztów – podkreśla Aneta Ogrodniczek, Prezes EcoCar SA.

Cena za 1 km w dzień wynosi w Trójmieście 2,40 zł, zaś w nocy 3,60 zł, czyli nieco więcej niż średnia. Głównym atutem są korzyści płynące dla środowiska i komfort przejazdu. Środek transportu jest także przyjazny rodzinom - wszystkie samochody są wyposażone w foteliki do przewozu dzieci.

Kierowcy taksówek są szkoleni w zakresie ekonomicznej jazdy. Od 2015 r. firma rozbudowuje swoją flotę o auta hybrydowe i do 2017 r. planuje mieć wyłącznie takie samochody. Spółka Eco Car Sp. z o.o. istnieje od dwóch lat, ale rozwija się dynamicznie, opierając swój wizerunek na jeździe przyjaznej dla środowiska. Już teraz jest drugą firmą w Polsce pod względem wielkości floty aut z napędem hybrydowym oraz pierwszą w branży taksówkowej. Obok firm prywatnych, w rozwiązania przyjazne środowisko inwestują także polskie miasta.

Marta Wierzbowska-Kujda: Redaktor naczelna, sozolog

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Samorządy, biznes czy osoby fizyczne. Kto jest liderem w elektryfikacji transportu? (14 lutego 2022)Gdańskie ulice w stylu slow (04 lutego 2021)Polityka transportowa to zagadnienie multidyscyplinarne (05 maja 2020)Jak ograniczyć smog transportowy w miastach? Bez kija i marchewki się nie obędzie (15 stycznia 2020)Tramwajem przez miasto! Czyli o zaletach transportu publicznego na szynach - z perspektywy Francji i Polski (02 stycznia 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony