Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
09.08.2025 09 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Auta użytkowe są wymagającym segmentem elektromobilności

   Powrót       25 czerwca 2018       Planowanie przestrzenne   

40 proc. naszych klientów mogłoby się przesiąść do e-auta; samochody użytkowe to jednak bardziej wymagający segment, jeśli chodzi o elektromobilność - powiedział prezes Volkswagen Poznań Jens Ocksen. W opinii Ocksena przyszłość dla fabryk spółki w Poznaniu i Wrześni to jednoczesna produkcja aut z napędem elektrycznym i konwencjonalnym.

Prezes VWP podkreślił, że w przypadku aut użytkowych niezawodność jest jeszcze istotniejszym, branym pod uwagę czynnikiem, niż w segmencie aut osobowych i trzeba o tym pamiętać przygotowując elektryczne wersje pojazdów.

- Silnik auta osobowego normalnego użytkownika odpalany jest kilka, może dziesięć razy na dobę. Kurier, który dostarcza paczki odpala silnik swego auta 100-150 razy dziennie, potem zapakowany pojazd potrzebuje pełnej mocy, by się rozpędzić. Kierowca elektrycznego auta osobowego, które uległo awarii, raczej bez problemu przesiądzie się do auta zastępczego. Stolarz lub szklarz, który ma w samochodzie cały warsztat, w chwili awarii auta kończy pracę i traci zarobek - powiedział.

- Bateria takiego elektrycznego auta musi działać i w gorącym lecie i przy mroźnej zimie. Dodatkowo mamy klientów, którzy pokonują długie trasy z pełnym załadunkiem – tym zadaniom współcześnie stosowane baterie wciąż nie są w stanie podołać – dodał Ocksen.

Ocksen: silnik spalinowy nie trafi do lamusa

- Samochody elektryczne to konieczna przyszłość, jeśli chodzi o ruch wewnątrz miast, ale, moim zdaniem, silnik spalinowy nie trafi do lamusa. W fabrykach Volkswagen Poznań nastawiamy się na to, że w przyszłości będziemy produkować oba warianty aut - z napędem spalinowym i elektrycznym – powiedział.

Ocksen przypomniał, że swój udział w produkcji aut elektrycznych ma też działająca w stolicy Wielkopolski Odlewnia Volkswagen Poznań. W sierpniu ub. roku zakład uzyskał zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB do budowy e-samochodów. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Konsultacje społeczne projektu programu „Mój rower elektryczny” (13 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)902 zeroemisyjne autobusy z KPO (31 grudnia 2024)PARP zorganizuje stoisko narodowe podczas targów ENEX w Japonii (13 grudnia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony