Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Gdynia: Nowe trolejbusy wkrótce wyjadą na ulice

   Powrót       13 lutego 2019       Planowanie przestrzenne   

Na ulicach Gdyni ostatnie testy przechodzi nowy Solaris Trollino 18 – przegubowy trolejbus, który dzięki bateriom może przejechać ponad 20 kilometrów poza siecią. To jedna z części dużego, opiewającego na kilkadziesiąt milionów złotych kontraktu, który Gdynia podpisała w zeszłym roku z polską firmą Solaris. Przypomnijmy, że producent dostarczy 14 nowych trolejbusów Trollino 12 czwartej generacji, 16 przegubowych Trollino 18 oraz zamontuje baterie litowo-jonowe w 21 już używanych pojazdach. To jeden z największych kroków w modernizacji ekologicznego taboru w Gdyni.

Przegubowce już niedługo

- Aktualnie te trolejbusy wyposażane są we wszystkie niezbędne numery, napisy i loga. Po wyposażeniu i po krótkich jazdach testowych ruszą na ulice Gdyni. To faktycznie nowość, co prawda starsi mieszkańcy mogą pamiętać przegubowe trolejbusy z ulic Gdyni, jednak były to trolejbusy marki Ikarus przerabiane ze starych autobusów. Było ich tylko 9, to jeszcze lata 90. Jeżeli chodzi o fabrycznie nowe trolejbusy, to dopiero początek – podkreśla Michał Podgórniak, dyspozytor ruchu, który testuje nowego Trollino 18.

Z bateriami i bogatym wyposażeniem

Nowe przegubowce to przede wszystkim oszczędność środowiska. Pojazdy, oprócz korzystania z sieci trakcyjnej za pomocą tzw. „szelek”, będą też wyposażone w nowoczesne baterie Solaris High Power. Dzięki temu będą mogły przejechać około 20-30 kilometrów na zasilaniu bateryjnym, w miejscach poza siecią, dając możliwość zastąpienia niektórych spalinowych autobusów. Warto dodać, że przełączenie z „szelek” na baterie będzie możliwe za pomocą kilku przycisków, bez wysiadania z kabiny. Akumulatory doładują się dodatkowo podczas jazdy, dzięki rekuperacji, czyli zbieraniu energii wytwarzanej podczas hamowania.

Źródło: Urząd Miasta Gdyni

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

NFOŚiGW wspiera rozwój OZE i magazynowanie ciepła w Gliwicach (26 lutego 2025)Jeden cykl destrukcji. Płoną lasy, płonie infrastruktura, cierpi także klimat (24 lutego 2025)Unijne emisje mniejsze o 0,6%, PKB o 1,3% wyższy. Dane Eurostatu z trzeciego kwartału 2024 r. (17 lutego 2025)Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)Za 27% emisji z transportu drogowego odpowiadają pojazdy ciężarowe. Ile kosztuje dekarbonizacja branży (12 lutego 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony