Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Starszy specjalista w Departamencie Funduszu Niskoemisyjnego NFOŚiGW
2-dniowe szkolenie: Prawo ochrony środowiska i ustawy powiązane firmy Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Postępy prac modernizacyjnych Kanału Gliwickiego

a+a-    Powrót       24 czerwca 2019       Transport   

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach we wtorek 18 czerwca br. zaprezentował opinii publicznej, na konferencji prasowej na śluzie Sławięcice, kluczowy zakres prac modernizacyjnych Kanału Gliwickiego.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie realizują II etap projektu modernizacji śluz Kanału Gliwickiego – jedynej w kraju takiej drogi wodnej, stworzonej 80 lat temu z myślą o transporcie. W ramach dofinansowanego ze środków unijnych projektu, generalne prace remontowe i modernizacyjne przechodzą dwie z sześciu śluz na drodze wodnej: Sławięcice i Nowa Wieś. Równolegle kontynuowane są prace na obiektach w Łabędach i Dzierżnie. W 2015 r. inwestor zakończył zakres prac modernizacyjnych na śluzach Kłodnica i Rudziniec. Teraz kosztem ponad 70 mln zł modernizowane są opolskie śluzy Kanału Gliwickiego.

- Za sprawą realizacji projektu, który prowadzimy z myślą o pobudzeniu transportu wodnego i zwiększeniu ilości przewożonych towarów drogą wodną, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu na Kanale Gliwickim, sprawność obiektów i ich niezawodność. Ponadto dzięki projektom takim jak ten, Wody Polskie otwierają wrota żeglugi, otwierają branżę na nowe perspektywy – informował we wtorek na sławięcickiej śluzie Łukasz Lange, dyrektor RZGW w Gliwicach. W ramach prac wykonawca modernizuje i remontuje na śluzie Sławięcice i Nowa Wieś odcinki awanportów, komór śluzy oraz rekonstruuje betony głów dolnych i górnych wraz z dnem śluzy. Wykonuje również remont części podziemnej i nadziemnej budynku sterowni oraz czterech maszynowni, zlokalizowanych na głowach śluzy. Prace na tym obiekcie obejmują remont zarówno północnej, jak i południowej komory śluzy.

Prześluzowano 12 tys. jednostek

Za sprawą m.in. prowadzonych konsekwentnie prac modernizacyjnych na Kanale Gliwickim na drogę wodną powraca śródlądowy transport wodny. Podczas gdy w sezonie nawigacyjnym w 2016 r. prześluzowano 5 tys. jednostek, w 2017 r. było ich już 12 tys. W minionym roku liczba ta osiągnęła 16 tys.

II etap modernizacji Kanału Gliwickiego, obejmujący śluzy Sławięcice i Nowa Wieś zakończy się w pierwszym kwartale 2021 r.

Źródło: PGW Wody Polskie

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Mazurskie samorządy apelują do rządu o pomoc w realizacji inwestycji wodnych (16 lipca 2019)Koncepcja przebudowy inwestycji na jeziorze Jamno coraz bliżej (14 czerwca 2019)Minister Gróbarczyk: w lipcu chcemy wskazać wykonawcę przekopu Mierzei Wiślanej (13 czerwca 2019)Pozwolenie wodnoprawne na warmińsko-mazurską część przekopu Mierzei Wiślanej (27 maja 2019)Adam Szumlas nowym dyrektorem Urzędu Żeglugi Śródlądowej (09 maja 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony