Podczas ostatniej sesji Rady Miasta podjęta została uchwała w sprawie wprowadzenia zmian do „Programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Kielce na lata 2019 – 2022”. Weszło w życie zarządzenie w tej sprawie. Określa ono regulamin i zasady ubiegania się o zakwalifikowanie do udziału w programie.
Istotnym jest fakt, że osoby fizyczne mogą starać się jedynie o odbiór azbestu (załadunek, transport i unieszkodliwienie płyt azbestowych), natomiast Spółdzielnie i Wspólnoty mieszkaniowe o kompleksową usługę (demontaż, transport i unieszkodliwianie azbestowych płyt falistych lub płaskich).
Nabór potrwa do 15 kwietnia lub 25 września
Jednym z podstawowych warunków do spełnienia jest fakt lokalizacji obiektu – musi on znajdować się w granicach administracyjnych miasta. Dodatkowo program usuwania azbestu obejmuje też obiekty znajdujące się na terenach zajętych przez ogródki działkowe. Co ważne wykonanie usługi odbywa się na podstawie złożonego w magistracie wniosku. Od poniedziałku 25 marca rusza nabór wniosków od osób fizycznych oraz spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych Warto pamiętać też o terminach zakończenia naboru (do 15 kwietnia dla Spółdzielni i Wspólnot mieszkaniowych; do 25 września dla osób fizycznych).
Wszelkie ważne informacje dotyczące Programu, w tym m.in. regulamin i formularze wniosków o demontaż lub odbiór azbestu, dostępne są na stronie internetowej Miasta Kielce w zakładce Program usuwania azbestu.
Źródło: Urząd Miasta Kielce
Więcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.