Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
13.08.2025 13 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Kompromis z niemieckimi producentami samochodów dieslowskich

   Powrót       09 listopada 2018       Planowanie przestrzenne   

Po czwartkowych rozmowach z przedstawicielami zarządów niemieckich koncernów motoryzacyjnych minister transportu Niemiec Andreas Scheuer oświadczył, że osiągnięto kompromis w sprawie udzielenia pomocy właścicielom starszych samochodów z silnikami Diesla. Przemysł motoryzacyjny wykonał "bardzo silny ruch" - ocenił Scheuer wyniki negocjacji, jakie prowadzono w Berlinie przez ponad pięć godzin.

Wsparcie finansowe do 3 tys. euro

Poinformował, że koncerny Volkswagen, Daimler i BMW przyrzekły udzielenie swym klientom wsparcia finansowego w kwocie do 3 tys. euro. Ma to mieć między innymi formę premii za wymianę starszego samochodu dieslowskiego na nowy, spełniający aktualne normy toksyczności spalin. Oferta dotyczy 15 niemieckich miast, w których poziom zanieczyszczenia powietrza tlenkami azotu jest szczególnie wysoki.

Volkswagen i Daimler przewidują także przejmowanie do 3 tys. euro z kosztów niezbędnego modyfikowania silników wysokoprężnych u tych klientów, którzy nie zamierzają zmieniać samochodu. Wcześniej mowa była tylko o 2,4 tys. euro. Jak zaznaczył Scheuer, minie jakiś czas, zanim powstaną techniczne warunki do wprowadzania takich modyfikacji.

Zakazy wjazdu starszych samochodów z silnikami Diesla do różnych stref niemieckich miast obowiązują lub będą wkrótce obowiązywać w Hamburgu, Stuttgarcie, Frankfurcie nad Menem i Berlinie. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Nowe opłaty emisyjne dla kierowców? MI z projektem zmian w sprawie dróg płatnych (29 października 2024)Silniki spalinowe i Diesla faworyzowane we flotach firmowych? T&E: 42 mld euro dopłat rocznie (21 października 2024)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)36% mniej zanieczyszczeń pochodzących z ruchu samochodowego w duńskich miastach. SCT (20 sierpnia 2024)Uchwała o SCT nie za tydzień, a za rok. Kraków (20 czerwca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony