Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Poczta Polska, Grupa Enea i KZŁ podpisały list intencyjny na rzecz rozwijania elektromobilności

   Powrót       08 października 2019       Planowanie przestrzenne   

Wykorzystanie szans biznesowych i wspólna realizacja projektów – to główne założenia listu intencyjnego o współpracy pomiędzy Pocztą Polską a Grupą Enea oraz Kolejowymi Zakładami Łączności. Spółki zobowiązały się do wymiany doświadczeń związanych z eksploatacją ładowarek i pojazdów elektrycznych.

Podpisanie listu intencyjnego wpisuje się w realizowany przez Pocztę Polską program „Elektromobilność”. Poczta Polska przygotowuje się do wprowadzenia „Stref Czystego Transportu”. Mają one spowodować ograniczenie emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych, m.in. pyłów i tlenków azotu, zmniejszyć natężenie ruchu samochodowego.

Montaż ładowarek w sortowniach i przy placówkach pocztowych

- Chcemy dzielić się doświadczeniami i wspólnie wypracowywać rozwiązania, które pomogą we wdrażaniu i eksploatacji w naszej flocie aut nisko- i zeroemisyjnych. (…) Chcemy razem z naszymi partnerami skoncentrować się na rozwoju infrastruktury wspomagającej elektromobilność, choćby poprzez montaż ładowarek w naszych sortowniach i przy placówkach pocztowych – podkreśla Paweł Przychodzeń, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki. Pierwsza decyzja dotycząca najmu takich samochodów zapadła po przeprowadzeniu największych w Polsce testów aut elektrycznych w 2018 roku. Pierwsze „elektryki” obsługujące transport przesyłek będą mieć ładowność do 800 kg i dopuszczalną masę całkowitą do 3,5 tony. Dołączą do pocztowej floty w przyszłym miesiącu.

Wykorzystanie na dużą skalę pojazdów elektrycznych wymaga powstania odpowiedniego ekosystemu. Jego częścią są sieci energetyczne oraz podłączone do nich stacje ładowania samochodów elektrycznych. Podpisany list intencyjny jest częścią Programu Rozwoju Elektromobilności w Grupie Enea. – Grupa Enea wpisuje się w aktualne trendy rozwojowe obszaru elektromobilności i aktywnie uczestniczy w budowie ekosystemu dla e-aut, który otwiera możliwości tworzenia nowych linii biznesowych dla koncernów energetycznych – mówi Mirosław Kowalik, prezes Enei.

Bez karty i rejestracji

List intencyjny podpisany został pomiędzy Pocztą Polską a Eneą S.A. – sprzedawcą energii oraz z Eneą Serwis, która w zakresie elektromobilności współpracuje z KZŁ – producentem polskiej ładowarki dla samochodów elektrycznych „ecoMoto”. Przygotowane na potrzeby Poczty Polskiej stacje ładowania ecoMOTO posiadają certyfikat zgodności z normami branżowymi, a niedawno zostały również odznaczone Medalem Prezesa Stowarzyszenia Elektryków Polskich. Każda stacja ecoMOTO posiada dwa gniazda ładowania o mocy 22 kW oraz system zabezpieczeń. ecoMOTO jest bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze. Do jej uruchomienia nie trzeba rejestrować się w żadnym systemie ani posiadać specjalnej karty.

Coraz więcej państw decyduje się na korzystanie z elektrycznej floty w spółkach pocztowych i kurierskich. Tym samym rynek pocztowy staje się jednym z kół zamachowych przemysłu samochodowego w dziedzinie aut elektrycznych. Samochody takie wykorzystuje m.in. Royal Mail w Wielkiej Brytanii, Deutsche Post DHL w Niemczech oraz Grupa La Poste we Francji.

Źródło: Poczta Polska

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)MKiŚ pracuje nad założeniami ws. wsparcia zakupu zeroemisyjnych ciężarówek (17 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony