Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Kierownik Działu Transportu / Realizacji SUEZ Polska Sp. z o.o.

Prezydent podpisał nowelizację ustawy dotyczącej opłaty emisyjnej

a+a-    Powrót       02 stycznia 2019       Transport   

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o biopaliwach - poinformowała w poniedziałek prezydencka kancelaria. Nowelizacja zawiera techniczną zmianę przepisów dotyczących opłaty emisyjnej, która zaczyna obowiązywać od 1 stycznia 2019 r.

Jak podkreśliła Kancelaria Prezydenta, nowelizacja ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych zawiera zmianę o charakterze wyłącznie technicznym, która nie spowoduje żadnych dodatkowych obciążeń po stronie podatników. Ustawa wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.

Aktualizacja kodów produktów

Zmieniony ustawą przepis odwoływał się do nieaktualnych kodów produktów w Nomenklaturze Scalonej (CN). Jak podkreślano w uzasadnieniu, brak aktualizacji kodów spowodowałby powstanie wątpliwości co do możliwości poboru opłaty emisyjnej od 1 stycznia 2019 r.

Znowelizowana latem 2018 r. ustawa o biopaliwach wprowadziła m.in. opłatę emisyjną w wysokości 80 zł od 1000 litrów benzyn i oleju napędowego. Opłata ma zacząć obowiązywać 1 stycznia 2019 r. Obowiązek uiszczenia opłaty emisyjnej ciąży na producentach paliw silnikowych, importerach tych paliw, podmiotach dokonujących wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych i na każdym innym podmiocie, który płaci podatek akcyzowy od paliw silnikowych.

Rząd planuje zebrać w 2019 r. 1,7 mld zł

85 proc. pieniędzy z opłaty ma trafić do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a w 15 proc. - do Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Rząd planował zebrać w 2019 r. 1,7 mld zł. Polskie koncerny paliwowe zapewniały, że nie przerzucą opłaty emisyjnej na konsumentów.

Według analityków, wejście w życie opłaty emisyjnej nie spowoduje skokowego wzrostu cen paliw. Jak np. oceniał w piątek portal e-petrol.pl, wiele wskazuje na to, że duża część tej opłaty już dzisiaj może znajdować się w cenach paliw.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Jest projekt rozporządzenia ws. dotacji z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (15 lutego 2019)Czerwcowa konferencja Oleofuels ze specjalną zniżką dla czytelników Teraz Środowisko (15 lutego 2019)Biodiesel z olejem palmowym gorszy dla klimatu niż zwykły diesel (12 lutego 2019)URE pomaga podmiotom realizującym Narodowy Cel Redukcjny w przygotowaniu sprawozdania (08 lutego 2019)KE dopuszcza soję z USA w produkcji biopaliwa, by poprawić relacje (30 stycznia 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony