Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.08.2025 14 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Szczecin już dziś spełnia wymagania w zakresie elektromobilności na 2020 rok

   Powrót       19 kwietnia 2019       Planowanie przestrzenne   

Cztery samochody elektryczne, w tym jeden przeznaczony dla prezydenta miasta, kupił szczeciński magistrat. Urzędnicy dysponują dwunastoma takimi pojazdami.

- Jesteśmy pierwszym miastem w Polsce, które już dziś – choć mamy na to jeszcze osiem miesięcy – spełnia warunki stawiane przez polskie przepisy dotyczące elektromobilności urzędów – powiedział w czwartek dziennikarzom prezydent Szczecina Piotr Krzystek, prezentując samochód elektryczny, którym sam będzie się poruszał. Samorządy od 1 stycznia 2020 r. będą miały obowiązek przekroczyć 10 proc. udziału pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów.

Dwa z czterech nowych samochodów przekazano do Miejskiej Jednostki Obsługi Gospodarczej, która odpowiada za obsługę floty Urzędu Miasta i prezydenta Szczecina. Pozostałe dwa trafiły do Zespołu Szkół nr 2 oraz Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Jak poinformowano, miasto planuje leasing kolejnych czterech aut z opcją wykupu; w tym przypadku rozważany jest leasing aut z napędem hybrydowym.

Ograniczeniem jest zasięg

- Niestety, ładowanie i zasięg tych samochodów (elektrycznych – PAP) nie pozwala pokonywać dłuższych tras, więc na te dłuższe odcinki, powyżej 100 km od Szczecina musimy wykorzystywać auta albo z napędem spalinowym, albo hybrydowym – mówił prezydent miasta. Podkreślił, że auto prowadzi się "doskonale".

Nowe auta zostały zakupione z blisko 50-proc. dofinansowaniem z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Koszt ich zakupu to blisko 544 tys. zł, z czego dofinansowanie wyniosło 250 tys. zł.

- Koszty eksploatacji są bardzo, bardzo niskie, ponieważ na dziś korzystamy z systemu ładowania (miejskiej stacji – PAP), który dla wszystkich użytkowników póki co jest systemem ładowania bezpłatnego – tłumaczył Krzystek.

Ok. 40 punktów ładowania samochodów elektrycznych w mieście

Jak poinformował Łukasz Kosmala z Wydziału Zarządzania Projektami Urzędu Miasta, w Szczecinie znajduje się obecnie ok. 40 miejskich i prywatnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Miejskie stacje szybkiego ładowania o mocy szczytowej 50 kW stanęły w trzech punktach miasta w ubiegłym roku. Według planów, do końca 2020 r. w mieście powinno się znaleźć około stu stacji ładowania.

Szczecińscy urzędnicy miejscy korzystają obecnie z dwunastu samochodów elektrycznych; dysponują nimi m.in. pracownicy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego czy Domów Pomocy Społecznej. Program Rozwoju Elektromobilności miasto realizuje od 2017 r. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony