Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.04.2024 26 kwietnia 2024

Testy samochodu elektrycznego w Lublinie

   Powrót       08 kwietnia 2019       Zrównoważony rozwój   

Samochód elektryczny do jazdy testowej to nagroda w konkursie Eco-Miasto 2018, w ramach którego Lublin zdobył 1. miejsce w kategorii „Mobilność zrównoważona” oraz „Gospodarka wodna”.

W 2018 roku w kategorii „Mobilność zrównoważona” komisja konkursowa doceniła osiągnięcie 30 proc. udziału taboru niskoemisyjnego we flocie transportu publicznego oraz ambitne plany podwyższenia tej liczby do 50 proc. Zgodnie z art. 36 ustawy o elektromobilności miasto ma zapewnić do 2028 r. 30 proc. udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów. Na chwilę obecną Lublin już teraz spełnia te kryteria.

Kolejne nagrody i wyróżnienia dla Lublina pokazują, jak bardzo zmieniło się miasto w ostatnich latach. Obecnie Lublin staje się liderem w zakresie wiedzy i przygotowania dokumentacji branżowej oraz strategicznej w zakresie rozwoju elektromobilności. Na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia w rozwijaniu zbiorowej komunikacji elektrycznej dysponujemy wartościowym „know how” dla innych miast Polski – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.

201 pojazdów zeroemisyjnych

Efektem licznych inwestycji w tabor i zintegrowane systemy transportu miejskiego jest stale rosnąca liczba autobusów niskoemisyjnych, nowe autobusy elektryczne i kolejne ekologiczne trolejbusy. Do tej pory na ten cel wydano blisko miliard złotych. Obecnie miasto dysponuje 123 trolejbusami i jednym autobusem elektrycznym. Zaplanowane są kolejne zakupy autobusów elektrycznych i infrastruktury do ich ładowania. Do 2023 r. planowane jest wyposażenie komunikacji miejskiej w Lublinie w 201 pojazdów zeroemisyjnych – 135 sztuk trolejbusów i 66 sztuk autobusów elektrycznych. Udział pojazdów elektrycznych w taborze przekroczy wtedy 50 proc. Łączna długość trakcji trolejbusowej w mieście to około 68 km.

Nagrodą w tej kategorii jest możliwość testowanie przez miesiąc samochodu elektrycznego Renault ZOE. Nagrodę ufundował partner konkursu Eco-Miasto – Renault Polska. Testowanie pojazdu przez Urząd Miasta będzie cennym doświadczeniem, ze względu na zapisy Ustawy o elektromobilności, która zobowiązuje lubelski samorząd do posiadania wśród pojazdów obsługujących urząd 10 proc. pojazdów elektrycznych od 2020 roku, a 30 proc. od 2025 roku.

Kolejna nagroda

Druga kategoria konkursu Eco-miasto, w której zwyciężyło nasze miasto, to „Gospodarka wodna”. Jury zwróciło uwagę na podejmowane przez Lublin działania na rzecz podnoszenia świadomości mieszkańców w zakresie zrównoważonego wykorzystania zasobów wodnych, w tym za zachęcanie do picia „kranówki”, do oszczędzania wody, wykorzystania wód deszczowych oraz do podłączania się do zbiorczego systemu kanalizacyjnego.

Organizatorami projektu Eco-Miasto są Ambasada Francji w Polsce oraz Centrum UNEP/GRID-Warszawa, a partnerem m. in. Renault Polska.

Źródło: Urząd Miasta Lublin

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce (09 kwietnia 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony