Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
05.08.2025 05 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Szybkie tempo prac nad ustawą o elektromobilności w ogniu krytyki

   Powrót       11 stycznia 2018       Planowanie przestrzenne   

Sejm w czwartek przyjął ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgłoszony kilkanaście minut wcześniej wniosek PO o odrzucenie projektu w całości nie zyskał poparcia całego Sejmu. Ustawa trafi teraz do Senatu.

Więcej o projekcie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych pisaliśmy tutaj.

W trakcie drugiego czytania - również w czwartek rano - poseł Zdzisław Gawlik w imieniu klubu PO zgłosił wniosek o odrzucenie projektu w całości, argumentując, że tempo prac nad nim w Sejmie było zbyt duże i pozostał szereg wątpliwości. Wskazał, że w czasie pierwszego czytania - w środę - w połączonych komisjach infrastruktury oraz energii i skarbu odrzucono propozycję powołania podkomisji w celu dokładnego przeanalizowana proponowanych regulacji.

Głos zabrał też przedstawiciel PSL Mieczysław Kasprzak, zapowiadając, że jego klub nie poprze ustawy z tych samych powodów, które wskazała PO. - Projekt jest potrzebny, ale tempo procedowania jest nie do zaakceptowania – mówił. Rząd przyjął projekt ustawy 28 grudnia, pierwsze czytanie i skierowanie do komisji odbyło się we wtorek, a komisje zajmowały się nim w środę.

Z kolei marszałek Sejmu Marek Kuchciński zwrócił uwagę, że projekt m.in. wdraża prawo UE (dyrektywę ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych - PAP), w związku z tym nie stosuje się do niego terminów regulaminowych. Wskazał również, że rząd ostrzegał, iż niewdrożenie przepisów do 1 lutego 2018 r. grozi wysokimi karami.

Ustawa zakłada m.in. możliwość tworzenia przez samorządy stref czystego transportu. Według pierwotnej wersji ME za wjazd pojazdów o tradycyjnym napędzie spalinowym gmina mogłaby pobierać opłaty w wysokości maksymalnie 30 zł dziennie. Jednak w środę komisje przyjęły zgłoszoną przez posła Krzysztofa Sitarskiego z Kukiz'15 poprawkę, skreślającą zapisy o poborze opłat i ich maksymalnej wysokości.

Druga wprowadzona w Sejmie merytoryczna zmiana polega na dopisaniu punktów tankowania wodoru - wraz z jego definicją - do planu lokalizacji ogólnodostępnych stacji ładowania i stacji gazu ziemnego wzdłuż pozostających w zarządzie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad dróg sieci bazowej TEN-T. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Konsultacje społeczne projektu programu „Mój rower elektryczny” (13 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)902 zeroemisyjne autobusy z KPO (31 grudnia 2024)PARP zorganizuje stoisko narodowe podczas targów ENEX w Japonii (13 grudnia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony