Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
04.02.2023 04 lutego 2023

Testy samochodu elektrycznego w Lublinie

   Powrót       08 kwietnia 2019       Zrównoważony rozwój   

Samochód elektryczny do jazdy testowej to nagroda w konkursie Eco-Miasto 2018, w ramach którego Lublin zdobył 1. miejsce w kategorii „Mobilność zrównoważona” oraz „Gospodarka wodna”.

W 2018 roku w kategorii „Mobilność zrównoważona” komisja konkursowa doceniła osiągnięcie 30 proc. udziału taboru niskoemisyjnego we flocie transportu publicznego oraz ambitne plany podwyższenia tej liczby do 50 proc. Zgodnie z art. 36 ustawy o elektromobilności miasto ma zapewnić do 2028 r. 30 proc. udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów. Na chwilę obecną Lublin już teraz spełnia te kryteria.

Kolejne nagrody i wyróżnienia dla Lublina pokazują, jak bardzo zmieniło się miasto w ostatnich latach. Obecnie Lublin staje się liderem w zakresie wiedzy i przygotowania dokumentacji branżowej oraz strategicznej w zakresie rozwoju elektromobilności. Na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia w rozwijaniu zbiorowej komunikacji elektrycznej dysponujemy wartościowym „know how” dla innych miast Polski – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.

201 pojazdów zeroemisyjnych

Efektem licznych inwestycji w tabor i zintegrowane systemy transportu miejskiego jest stale rosnąca liczba autobusów niskoemisyjnych, nowe autobusy elektryczne i kolejne ekologiczne trolejbusy. Do tej pory na ten cel wydano blisko miliard złotych. Obecnie miasto dysponuje 123 trolejbusami i jednym autobusem elektrycznym. Zaplanowane są kolejne zakupy autobusów elektrycznych i infrastruktury do ich ładowania. Do 2023 r. planowane jest wyposażenie komunikacji miejskiej w Lublinie w 201 pojazdów zeroemisyjnych – 135 sztuk trolejbusów i 66 sztuk autobusów elektrycznych. Udział pojazdów elektrycznych w taborze przekroczy wtedy 50 proc. Łączna długość trakcji trolejbusowej w mieście to około 68 km.

Nagrodą w tej kategorii jest możliwość testowanie przez miesiąc samochodu elektrycznego Renault ZOE. Nagrodę ufundował partner konkursu Eco-Miasto – Renault Polska. Testowanie pojazdu przez Urząd Miasta będzie cennym doświadczeniem, ze względu na zapisy Ustawy o elektromobilności, która zobowiązuje lubelski samorząd do posiadania wśród pojazdów obsługujących urząd 10 proc. pojazdów elektrycznych od 2020 roku, a 30 proc. od 2025 roku.

Kolejna nagroda

Druga kategoria konkursu Eco-miasto, w której zwyciężyło nasze miasto, to „Gospodarka wodna”. Jury zwróciło uwagę na podejmowane przez Lublin działania na rzecz podnoszenia świadomości mieszkańców w zakresie zrównoważonego wykorzystania zasobów wodnych, w tym za zachęcanie do picia „kranówki”, do oszczędzania wody, wykorzystania wód deszczowych oraz do podłączania się do zbiorczego systemu kanalizacyjnego.

Organizatorami projektu Eco-Miasto są Ambasada Francji w Polsce oraz Centrum UNEP/GRID-Warszawa, a partnerem m. in. Renault Polska.

Źródło: Urząd Miasta Lublin

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Inflacja wpływa na koszty działalności odpadowej. Legislacja nie pomaga (25 stycznia 2023)Do 2027 r. UE może uniezależnić się od chińskich baterii (25 stycznia 2023)Infrastruktury ładowania przybywa, ale to wciąż za mało (10 stycznia 2023)Kolejny rekordowy rok na rynku pojazdów elektrycznych? Wszystko na to wskazuje (04 stycznia 2023)Mercedes-Benz zainwestuje ponad 1 mld euro w fabrykę aut elektrycznych w Jaworze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony