Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.08.2025 14 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Trwają testy elektrycznego mikrobusa

   Powrót       17 maja 2019       Planowanie przestrzenne   

Mieszkańcy Białegostoku mogą skorzystać z przejażdżki małym autobusem elektrycznym. Mikrobus o gabarytach zbliżonych do samochodu osobowego będzie kursował w centrum miasta, także ulicami nieużywanymi dotąd do transportu publicznego, jak np. ul. Św. Rocha. Te próbne kursy pozwolą zorientować się, jak takie pojazdy funkcjonują w białostockich warunkach.

Jesteśmy otwarci na nowe technologie, inwestujemy w nowoczesne, niskoemisyjne rozwiązania, dlatego uważnie przyglądamy się rozwojowi autobusów elektrycznych. I sprawdzamy, jak takie pojazdy radzą sobie w naszych warunkach – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski.

Pojedzie z prędkością 40 km/h

Jak zapewniają producenci, mikrobus może być uzupełnieniem transportu zbiorowego zapewniając obsługę na ostatnich odcinkach podróży pasażerów, a także adaptując się zarówno w korkach, jak i ciasnych uliczkach. Jest w pełni przystosowany do przewozu osób o zmniejszonej sprawności ruchowej. Mikrobus Cristal rozwija maksymalną prędkość do 40 km/h, zaś jedna kabina może pomieścić do 22 osób stojących. Jest możliwość łączenia od dwóch do czterech pojazdów ze sobą, które prowadzi jeden kierowca znajdujący się w pierwszej kabinie.

Testowanie różnego rodzaju elektrycznych autobusów pomoże podjąć decyzję o ewentualnym zakupie takich pojazdów w kolejnych latach.

Źródło: Urząd Miejski w Białymstoku

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Wzrost kosztów ogrzewania i transportu w Polsce będzie drugi najwyższy w UE. Grunt to dobry Plan (05 lutego 2025)Nowa strategia, nowe programy – plany NFOŚiGW na 2025 r. (31 stycznia 2025)902 zeroemisyjne autobusy z KPO (31 grudnia 2024)Setki mln euro w „Hydrogen Eagle”. Orlen inwestuje w wodór dla przemysłu, transportu i paliw (02 grudnia 2024)Od 2026 r. tylko zeroemisyjne autobusy w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (23 października 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony