Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
07.08.2025 07 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Wzdłuż Odry powstanie 1000 km trasy rowerowej

   Powrót       17 kwietnia 2018       Planowanie przestrzenne   

Blisko 400 km długości będzie liczyć dolnośląski odcinek Odrzańskiej Trasy Rowerowej, która ma powstać w ramach projektu realizowanego przez pięć województw Polski Zachodniej. W najbliższy piątek porozumienie w tej sprawie mają podpisać we Wrocławiu przedstawiciele województw.

„Blue Velo – Odrzańska Trasa Rowerowa” będzie liczyła niemal 1000 km i będzie przebiegała przez obszar pięciu województw. Trasa będzie łączyła się z europejską siecią szlaków rowerowych EuroVelo. Jak poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, samorząd województwa opracował koncepcję przebiegu dolnośląskiego odcinka trasy. Zakłada ona budowę niemal 400-kilometrowej drogi przebiegającej po obu stronach Odry przez teren 25 gmin.

Prace nad trasą już się rozpoczęły

Dolnośląski odcinek ma kosztować 70 mln zł. Prace nad odcinkami trasy rozpoczęły się już m.in. w Oławie i we Wrocławiu. Marszałek dodał, że po rozwiązaniu problemów prawnych i zawarciu porozumienia między województwami projekt powinien zostać zrealizowany w ciągu 2,5 roku.

Jak poinformował Przybylski, w piątek przedstawiciele pięciu województw: śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego podpiszą porozumienie dotyczące budowy wspólnego szlaku wzdłuż Odry. - Mamy wzrastający ruch rowerowy i coraz większą modę na jeżdżenie na rowerze, odpowiedzią musi być właściwa infrastruktura transportowa - powiedział dyrektor Instytutu Rozwoju Terytorialnego Maciej Zathey. Dodał, że trasa rowerowa będzie służyła nie tylko rekreacji, ale będzie także wsparciem dla gospodarki. - Przy okazji turystyki rozwinie się lokalny biznes, m.in. sektor gastronomiczny i hotelarski - powiedział. Zathey poinformował także, że w Instytucie Rozwoju Terytorialnego opracowano już standardy dla budowy dróg rowerowych, w których określono m.in. geometrię dróg i ich wyposażenie. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Konsultacje społeczne projektu programu „Mój rower elektryczny” (13 lutego 2025)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)Metrorower na pełnych obrotach. Od 1 sierpnia 31 gmin GZM z 7 tys. rowerów (02 sierpnia 2024)Z dostawczaka na rower elektryczny. Nowa forma dostarczania towarów we Wrocławiu (19 lipca 2024)300 mln zł na rowery elektryczne. NFOŚiGW prowadzi konsultacje nowego programu (04 lipca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony