Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Specjalista ds. przygotowania dokumentacji projektowej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Przydomowa stacja ładowania samochodów elektrycznych ELVI HomeLine firmy Engie

Wzdłuż Odry powstanie 1000 km trasy rowerowej

a+a-    Powrót       17 kwietnia 2018       Transport   

Blisko 400 km długości będzie liczyć dolnośląski odcinek Odrzańskiej Trasy Rowerowej, która ma powstać w ramach projektu realizowanego przez pięć województw Polski Zachodniej. W najbliższy piątek porozumienie w tej sprawie mają podpisać we Wrocławiu przedstawiciele województw.

„Blue Velo – Odrzańska Trasa Rowerowa” będzie liczyła niemal 1000 km i będzie przebiegała przez obszar pięciu województw. Trasa będzie łączyła się z europejską siecią szlaków rowerowych EuroVelo. Jak poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, samorząd województwa opracował koncepcję przebiegu dolnośląskiego odcinka trasy. Zakłada ona budowę niemal 400-kilometrowej drogi przebiegającej po obu stronach Odry przez teren 25 gmin.

Prace nad trasą już się rozpoczęły

Dolnośląski odcinek ma kosztować 70 mln zł. Prace nad odcinkami trasy rozpoczęły się już m.in. w Oławie i we Wrocławiu. Marszałek dodał, że po rozwiązaniu problemów prawnych i zawarciu porozumienia między województwami projekt powinien zostać zrealizowany w ciągu 2,5 roku.

Jak poinformował Przybylski, w piątek przedstawiciele pięciu województw: śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego podpiszą porozumienie dotyczące budowy wspólnego szlaku wzdłuż Odry. - Mamy wzrastający ruch rowerowy i coraz większą modę na jeżdżenie na rowerze, odpowiedzią musi być właściwa infrastruktura transportowa - powiedział dyrektor Instytutu Rozwoju Terytorialnego Maciej Zathey. Dodał, że trasa rowerowa będzie służyła nie tylko rekreacji, ale będzie także wsparciem dla gospodarki. - Przy okazji turystyki rozwinie się lokalny biznes, m.in. sektor gastronomiczny i hotelarski - powiedział. Zathey poinformował także, że w Instytucie Rozwoju Terytorialnego opracowano już standardy dla budowy dróg rowerowych, w których określono m.in. geometrię dróg i ich wyposażenie. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Czy rowery mogą wjechać do stref czystego transportu? (17 września 2018)Rybnik: Połączenie rowerowe przez 400-metrowy tunel (14 września 2018)Gospodarka niskoemisyjna wśród nowych obszarów wsparcia w RPO dla Śląska (29 sierpnia 2018)Ełk: Ponad 600 tys. zł na poprawę transportu publicznego (22 sierpnia 2018)Nowe oblicze Centralnego Szlaku Rowerowego Roztocza (06 sierpnia 2018)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony