Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

Reuters: Audi A3 z nadmierną emisją tlenków azotu

   Powrót       15 grudnia 2016       Ryzyko środowiskowe   

W trakcie testów laboratoryjnych przeprowadzanych przez Wspólnotowe Centrum Badawcze (JRC) Audi A3 z silnikiem Diesla emitował nadmierne ilości szkodliwych substancji - informuje agencja Reutera. A3 jest najlepiej sprzedającym się modelem Audi.

Wspólnotowe Centrum Badawcze, w skład którego wchodzi siedem instytutów naukowych z pięciu krajów UE, badało A3 z nowym silnikiem Diesla (Euro6) w sierpniu br. Testy wykazały, że ta jednostka napędowa emitowała 163 mg tlenków azotu na km, dwukrotnie więcej niż zakłada norma wynosząca 80 mg. Inny test wykazał, że A3 przy temperaturze silnika wynoszącej 10 stopni Celsjusza emituje 140 mg tlenków azotu na km. Jednak przy całkowicie zimnym silniku wynik był poniżej 80 mg. - Różnice między zimnym i ciepłym rozruchem silnika są trudne do wytłumaczenia - oceniał członek komitetu Parlamentu Europejskiego badający skandal dotyczący Volkswagena, Bas Eikhout.

Wysoki wynik emisji wykryty przez JRC Audi tłumaczy nieprawidłowym pomiarem centrum badawczego. Rzecznik niemieckiego producenta powołuje się przy okazji na wcześniejsze testy przeprowadzone w Wielkiej Brytanii i Niemczech, które pokazują, że silnik A3 spełnia wyznaczone przez prawo normy. Komisja Europejska, w ramach której działa JRC, tłumaczy, że są to dopiero wstępne wyniki badań.

- Jeżeli wyniki testów wzbudzą podejrzenia ws. nieprawidłowości takich jak chociażby przypadki montowania urządzeń udaremniających (defeat device), będziemy o nich informować po uzyskaniu pozwolenia odpowiednich władz - powiedziała rzeczniczka KE.

W tym miesiącu UE podjęła kroki prawne przeciwko siedmiu państwom, w tym Niemcom, za brak kar dla Volkswagena za wykorzystywanie przez koncern nielegalnego oprogramowania. Niemiecka firma przeznaczyła 18,2 mld euro na pokrycie szkód wynikających ze skandalu dotyczącego manipulacji dot. emisji spalin. Audi jest częścią koncernu Volkswagen. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Samorządy, biznes czy osoby fizyczne. Kto jest liderem w elektryfikacji transportu? (14 lutego 2022)Gdańskie ulice w stylu slow (04 lutego 2021)Polityka transportowa to zagadnienie multidyscyplinarne (05 maja 2020)Jak ograniczyć smog transportowy w miastach? Bez kija i marchewki się nie obędzie (15 stycznia 2020)Tramwajem przez miasto! Czyli o zaletach transportu publicznego na szynach - z perspektywy Francji i Polski (02 stycznia 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony