Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
c-trace: Redukcja kosztów odbioru odpadów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT c-trace Sp. z o.o.
CATCH-ME wspólne przejazdy do pracy CATCH-ME

Normy emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych przypieczętowane

a+a-    Powrót       16 kwietnia 2019       Powietrze i klimat   

UE ustala nowe normy emisji dwutlenku węgla dla samochodów osobowych i dostawczych. Zbliży to Unię do realizacji celów klimatycznych, a producentów aut zobowiąże do udziału w redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Rozporządzenie przyjęte w poniedziałek przez Radę UE ma sprawić, że od 2030 r. nowe samochody osobowe będą emitowały średnio o 37,5 proc. mniej CO2 niż w 2021 r., a nowe samochody dostawcze – średnio o 31 proc. Między rokiem 2025 a 2029 emisje CO2 z samochodów osobowych i dostawczych muszą być niższe o 15 proc.

Redukcje dotyczą ogółu aut w UE, a cały "wysiłek redukcyjny" zostanie rozdzielony między producentów według średniej wielkości ich parku samochodowego.

Projekt nowego rozporządzenia Komisja Europejska przedstawiła pod koniec 2017 r. w ramach trzeciego pakietu czystej mobilności. Rok później stanowisko w tej sprawie przyjął Parlament Europejski, w tym samym czasie ustaliła je Rada UE. W październiku ub.r. rozpoczęły się negocjacje Rady UE z Parlamentem Europejskim, które zakończyły się wstępnym porozumieniem w grudniu ub.r. W styczniu br. porozumienie to potwierdzili ambasadorzy państw członkowskich. Poniedziałkowe formalne przyjęcie nowych przepisów przez Radę UE to koniec procedury ustawodawczej.

Projekt rozporządzenia ma pomóc w realizacji celów porozumienia paryskiego i w osiągnięciu ogólnounijnego celu redukcyjnego. Do 2030 r. w sektorach nieobjętych ETS (systemem handlu emisjami) powinno być o 30 proc. mniej emisji niż w 2005 r. Cel ten został określony przez Komisję Europejską i przełożony na cele krajowe w rozporządzeniu o wspólnym wysiłku redukcyjnym.

Źródło: EuroPAP News

O normach emisji dla samochodów ciężarowych pisaliśmy tutaj.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Od środy konferencja online: Optymalne funkcjonowanie instalacji MBP w czasie epidemii COVID-19 (22 maja 2020)Apel do Komisji Europejskiej ws. planu odbudowy przemysłu motoryzacyjnego (20 maja 2020)Chiny: zanieczyszczenie powietrza wzrosło po zniesieniu kwarantanny (19 maja 2020)Czy wracać do tego, co było? Czyli o transporcie w mieście w obliczu pandemii (18 maja 2020)Akt oskarżenia przeciwko mafii śmieciowej (14 maja 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony