Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Inżynier Rezydent – branża kolejowa Smart-HR
EVBox BusinessLine - stacja ładowania samochodów elektrycznych dla odbiorców biznesowych firmy Engie

Kolejne autobusy hybrydowe wyjadą na ulice Śląska

a+a-    Powrót       08 marca 2017       Transport   

Kolejne miejskie autobusy hybrydowe, czyli o napędzie spalinowo-elektrycznym, mają wyjechać na drogi konurbacji katowickiej. Przetarg na dziesięć takich wozów prowadzi obecnie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu.

W obecnym przetargu, PKM Świerklaniec chce kupić dwa autobusy o napędzie hybrydowym z kategorii pojazdów 9-metrowych oraz 8 autobusów 12-metrowych. W zamówieniu określono m.in., że silnik spalinowy i silnik lub silniki elektryczne napędu hybrydowego powinny móc pracować niezależnie od siebie lub równocześnie, a cały napęd musi umożliwiać sposób eksploatacji podobny do klasycznego napędu wysokoprężnego (diesla). W ogłoszeniu przetargowym nie zawarto szacunkowej wartości zamówienia. Przewoźnik zadeklarował jednak, że zamierza współfinansować zakup ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Śląscy przewoźnicy inwestują w pojazdy hybydowe i elektryczne

Ze środków rozdysponowanych w pierwszym naborze RPO w ubiegłym roku, PKM w Sosnowcu finansuje zakup ponad 80 nowych autobusów, w tym 35 hybryd. Spółka korzysta już m.in. z dwóch hybrydowych autobusów marki Solaris. Sprawdzają się na tyle dobrze, że spółka postanowiła kupić 25 nowych autobusów hybrydowych. Umowy z wyłonionym już dostawcą (będzie nim Volvo) podpisano we wrześniu ub. roku.

Poza wozami hybrydowymi, przewoźnicy z regionu kupują autobusy o napędzie klasycznym oraz elektrycznym. Ponad 20 pojazdów elektrycznych ma jeździć we flocie samorządowego przewoźnika z Jaworzna. Z kolei PKM w Katowicach ogłosił niedawno, że do 2020 r. kupi 85 nowych autobusów miejskich, w tym 20 elektrycznych. Zgodnie z tymi planami 10 wozów elektrycznych ma zostać kupionych w 2018 r. przy wsparciu RPO, a kolejnych 10 w latach 2019-2020 przy dofinansowaniu z krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Branża motoryzacyjna przed wyzwaniami redukcji emisji CO2 i rozwoju elektromobilności (29 listopada 2018)Co trzecia fabryka motoryzacyjna w Polsce produkuje części do aut elektrycznych (23 października 2018)Rada: emisje CO2 z nowych aut niższe o 15 proc. w 2025 r. (11 października 2018)Ełk: Ponad 11 mln zł na zakup autobusów hybrydowych (21 września 2018)Jelenia Góra: Trzy nowe autobusy hybrydowe (23 sierpnia 2018)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony