Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
27.04.2024 27 kwietnia 2024

Euro 7: Parlament przyjmuje środki w celu zmniejszenia emisji z transportu drogowego

   Powrót       14 marca 2024       Ryzyko środowiskowe   

W środę posłowie dali zielone światło dla nowych przepisów UE mających na celu zmniejszenie emisji spalin z samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, ciężarówek i przyczep. 297 głosami do 190, przy 37 wstrzymujących się, Parlament przyjął porozumienie osiągnięte z Radą w sprawie rozporządzenia Euro 7 (homologacja typu i nadzór rynku pojazdów silnikowych). Pojazdy będą musiały dłużej spełniać nowe normy, dzięki czemu pozostaną czystsze przez cały okres użytkowania.

Zmniejszenie emisji, zwiększenie trwałości akumulatorów

W przypadku samochodów osobowych i dostawczych utrzymane zostaną obecne warunki testowe Euro 6 i limity emisji spalin. W przypadku autobusów i ciężarówek zostaną zastosowane bardziej rygorystyczne limity emisji spalin mierzone w laboratoriach i w rzeczywistych warunkach jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu obecnych warunków testowych Euro VI

Po raz pierwszy normy UE obejmą limity emisji cząstek stałych (PM10) dla samochodów osobowych i dostawczych oraz minimalne wymagania dotyczące trwałości akumulatorów w samochodach elektrycznych i hybrydowych.

Lepsze informacje dla konsumentów

Ekologiczny paszport pojazdu będzie dostępny dla każdego pojazdu i będzie zawierał informacje na temat jego efektywności środowiskowej w momencie rejestracji (takie jak limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO2, zużycie paliwa i energii elektrycznej, zasięg elektryczny, trwałość akumulatora). Użytkownicy pojazdów będą mieli również dostęp do aktualnych informacji na temat zużycia paliwa, stanu akumulatora, emisji zanieczyszczeń i innych istotnych informacji generowanych przez systemy pokładowe i monitory (...).

Kolejne kroki

Rada musi formalnie zatwierdzić porozumienie, zanim wejdzie ono w życie.

Kontekst

10 listopada 2022 r. Komisja zaproponowała bardziej rygorystyczne normy emisji zanieczyszczeń powietrza dla pojazdów z silnikami spalinowymi, niezależnie od stosowanego paliwa. Obecne limity emisji mają zastosowanie do samochodów osobowych i dostawczych (Euro 6) oraz do autobusów, ciężarówek i innych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI).

Przyjmując to sprawozdanie, Parlament odpowiada na oczekiwania obywateli, aby promować zakup pojazdów elektrycznych spełniających dobre normy żywotności baterii, przyspieszyć wdrażanie infrastruktury cyfrowej i elektrycznej oraz zmniejszyć zależność energetyczną UE od podmiotów zagranicznych, jak wyrażono w propozycjach 4(3), 4(6), 18(2) i 31(3) konkluzji Konferencji w sprawie przyszłości Europy.

Źródło: Parlament Europejski

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

EKO Technologie dla przedsiębiorstw XXI wieku (20 października 2023)Katowice wdrażają Inteligentny System Transportowy za 88,6 mln zł (15 września 2022)Rusza nowy program „Elektro Parki” (03 czerwca 2022)Katowice przechodzą smart rewolucję (13 kwietnia 2022)Lotnictwo 4.0 coraz bliżej. Jak będzie wyglądało? (22 lutego 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony