Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.04.2024 28 kwietnia 2024

URE chce zbadać skargi na sprzedawców energii

   Powrót       24 lutego 2016       Energia   

Nierzetelna i niepełna informacja, podszywanie się pod pracowników firm energetycznych, wywieranie presji na zawarcie umowy z nowym sprzedawcą prądu lub gazu - z takimi skargami coraz częściej zwracają się klienci do Urzędu Regulacji Energetyki. Urząd chce zbadać skalę zjawiska.

- Aby ustalić skalę oraz zakresy tematyczne najczęstszych problemów zgłaszanych przez odbiorców, postanowiono przeprowadzić dwumiesięczne badanie działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od odbiorców. W tym celu został opublikowany formularz zgłoszeniowy dostępny na głównej stronie internetowej Urzędu www.ure.gov.pl. Za jego pośrednictwem odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi - napisał urząd we wtorkowym komunikacie.

URE podkreślił jednak, że zgłoszenia, które wpłyną za pośrednictwem tego formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji. Ma to posłużyć zdiagnozowaniu problemów, a przede wszystkim współpracy URE z innymi organami, organizacjami branżowymi i samymi firmami energetycznymi tak, by wyeliminować nieprawidłowości.

W ostatnim czasie odbiorcy zgłaszają liczne skargi i zażalenia związane z obsługą odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych. Odbiorcy skarżą się najczęściej na brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty, czy umowy przedstawianej przez firmę, podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu, wywieranie przymusu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazję, brak odpowiedzi - w ustawowym terminie - na reklamacje. Odbiorcy skarżą się też na utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieregularne dostarczanie rachunków, wreszcie na błędne rozliczenia.

Więcej informacji o wysyłaniu formularza na stronie URE, w kategorii „Odbiorco, zgłoś złe praktyki”.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Metody badań jakości paliw ciekłych, parametry dla paliw stałych. Projekty rozporządzeń MKiŚ w RCL (26 kwietnia 2024)Ożywienie w segmencie biogazowni rolniczych do 500 kW (18 kwietnia 2024)Jak modelować polski system energetyczny (15 kwietnia 2024)Na czym będzie polegał ETS2? Czym jest Społeczny Fundusz Klimatyczny? (26 marca 2024)Zły stan sieci elektroenergetycznych kosztuje. NIK pisze o 7,6 mln zł bonifikat (21 marca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony